ایسنا- در شهریور امسال شش مدل مینی‌بوس و اتوبوس و ۱۴ مدل کامیون و کامیونت مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند.

در شهریور امسال در گروه مینی‌بوس و اتوبوس، اتوبوس بین‌شهری اسکانیا C۱۲ و در گروه کامیون و کامیونت، کامیون ولوو FM به عنوان باکیفیت‌ترین خودروهای داخلی معرفی شدند. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که شهریور، ماه محصولات سوئدی‌ها بود. در آخرین گزارش شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گروه مینی‌بوس و اتوبوس دو مدل خودرو در سطح کیفی خیلی خوب، سه مدل در سطح کیفی خوب و یک مدل در سطح کیفی قابل قبول ارزیابی شدند.

در گروه مینی‌بوس و اتوبوس در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان بیشترین نمره منفی مربوط به مینی‌بوس ایویکو A۵۰ بود. در بخش موتور و انتقال قدرت هم اتوبوس اسکانیا شهری C۹ بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد.

در بخش تجهیزات الکتریکی مینی‌بوس ایویکو A۵۰ بیشترین نمره منفی را گرفت. در بخش تزئینات داخلی و خارجی هم بیشترین نمره منفی مربوط به همین مینی‌بوس بود. در بخش‌های بدنه، نفوذ آب و رنگ نیز به ترتیب مینی‌بوس هیوندایی کروز، اتوبوس اسکانیا مارال و اتوبوس اسکانیا شهری C۹ بدترین عملکرد را داشتند. نکته جالب اینجاست که سطح کیفی اتوبوس اسکانیا مارال در بخش نفوذ آب غیرقابل قبول ارزیابی شد.

اما در گروه کامیون و کامیونت نیز شش مدل در سطح کیفی خیلی خوب، شش مدل در سطح خوب و دو مدل در سطح قابل قبول ارزیابی شدند.

در این گروه در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان کامیون آمیکو ۲۶۳۱ M، در بخش موتور و انتقال قدرت کامیون سنگین بنز WH و در بخش ترمز، کامیون سبک بنز LP بیشترین نمره منفی را گرفتند.

در دو بخش تجهیزات الکتریکی و تزئینات داخلی وخارجی نیز به ترتیب بیشترین نمره منفی به کامیونت هیوندایی مایتی و کامیون سبک بنز LP اختصاص یافت.

در بخش بدنه نیز بیشترین نمره منفی به کامیون سبک بنز LP اختصاص یافت. کامیون سنگین بنز WH نیز در دو بخش نفوذ آب و رنگ بدترین وضعیت را داشت.