خبرگزاری فارس- معاون استاندارد و کیفیت ایران خودرو از توقف تولید بازمانده پیکان یعنی وانت پیکان در نیمه دوم سال آینده و یا اوایل سال ۹۱ خبر داد و گفت: به جای این محصول، خودروهای دیگری مانند وانت سمند و وانت تندر تولید خواهد شد. کیوان وزیری با بیان این مطلب اظهار داشت: به جای وانت پیکان، وانت سمند، وانت تندر و چند وانت دیگر نیز در دستور تولید ایران خودرو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سعی داریم پوشش اقتصادی مناسبی در زمینه تولید وانت جدید صورت گیرد هرچند تولید وانت مطابق با استانداردی ۵۵ گانه با قیمت فعلی وانت پیکان امکان پذیر نخواهد بود، اما ما به دنبال تولید محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب هستیم.

وی با بیان اینکه امسال کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه وانت پیکان توسط ایران خودرو تولید خواهد شد، گفت: این محصول فقط در سایت ایران خودرو تبریز تولید می‌شود.

وزیری با بیان اینکه جایگزینی وانت پیکان به طور جدی در برنامه‌های ایران خودرو قرار دارد، گفت: اگر بحث محدودیت اشتغالزایی در آذربایجان شرقی (ایران خودرو تبریز) وجود نداشت، با توجه به اینکه استانداردها در مورد تمام محصولات ایران خودرو رعایت شده‌است، در مورد تولید وانت پیکان نیز تجدید نظر می‌شد.

وی افزود: به روزرسانی وانت پیکان و استانداردسازی کامل این خودرو توجیه‌پذیر نیست و ایران خودرو نیز تمایلی به این کار ندارد، به همین دلیل، محصول جدیدی جایگزین وانت پیکان خواهد شد.