ایسنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شائبه‌هایی مبنی بر ورود قطعات بی‌کیفیت چینی به خطوط تولید برخی خودروسازان گفت: در صورت نیاز، مجلس بحث تحقیق و تفحص را در این خصوص اجرا خواهد کرد. شهریار طاهرپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ بعضا شنیده شده که برخی قطعه‌سازان محصولات خود را در چین تولید کرده و با مارک ایرانی وارد کشور می‌کنند؛ به هر حال کمیسیون صنایع و معادن جایگاه نظارتی کلان در خصوص وضعیت صنایع کشور داشته و به چنین مواردی حساس است.

وی ادامه داد: با این حال مقرر شده موسسه استاندارد هر سه ماه یک بار، گزارشی از فعالیت‌های خود را در بررسی استاندارد و کیفیت قطعات خودرویی ارائه کند که منتظر ارائه گزارش سه ماهه اخیر این موسسه هستیم.

وی با بیان این‌که موسسه استاندارد مسوولیت یافته به طور ویژه کیفیت قطعات خودرویی را کنترل کند، خاطرنشان کرد: بحث ورود قطعات بی‌کیفیت از چین از شش ماه گذشته مطرح بوده است.

طاهرپور در خصوص اظهار نگرانی برخی کارشناسان از ورود برخی قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید برخی خودروسازان و شائبه‌هایی در خصوص انعقاد برخی قراردادهای خاص برای تامین قطعات با برخی خودروسازان گفت: در این زمینه موسسه استاندارد پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد؛ در مرحله بعدی و در صورت نیاز، مجلس بحث تحقیق و تفحص را در این زمینه اجرا خواهد کرد.