گروه خودرو - اظهارات محمدرضا رحیمی‌معاون اول رییس جمهوری در مورد وابستگی شرکت پژو فرانسه به ایران باب تازه ای در روابط دو شرکت ایران خودرو و پژو باز کرد. اینکه میزان وابستگی دو شرکت به یکدیگر تا چه حدی است و با قطع ارتباط ، کدام‌یک بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند از جمله مباحثی است که این روزها مقامات دو شرکت به اظهارنظرهای متفاوتی در این زمینه پرداخته‌اند. چهارشنبه گذشته سخنگوی شرکت پژو عنوان کرده بود که سهم ایران در گردش مالی پژو تنها یک درصد است. اظهارنظر وی د ر شرایطی است که روز گذشته خبرگزاری موج مصاحبه‌ای از مدیرعامل شرکت پژو منتشر کرد.

ژان مارک گالس مدیرعامل پژو و مدیر برندهای پژو و سیتروئن در این مصاحبه افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را فاقد هر گونه تاثیری در همکاری‌های ایران خودرو و پژو عنوان کرده بود. گالس همچنین تاکید کرده که ایران ۲۰ درصد سهم بازار جهانی پژو را تشکیل می‌دهد و مشتریان ایرانی بیش از سایر کشورهای جهان خودروهای سدان پژو را می‌پسندند، از این رو ایران برای پژو اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. «گالس» در عین حال از عرضه محصول جدیدی از سال ۲۰۱۲ خبر داده که برای بازارهایی نظیر ایران و اسپانیا طراحی شده و عنوان کرده که در صورت تمایل ایران خودرو، پژو آمادگی دارد این محصول را به طور همزمان در اروپا و ایران عرضه کند.

وی محصول جدید را جایگزینی مناسب برای ۴۰۵ و پارس دانست که می‌تواند بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری ایران خودرو برای توسعه بومی‌سازی محصولات را نیز جذب کند.«گالس» در ادامه متذکر شده که مدرن‌سازی سبد محصول با ارائه پژو i ا۲۰۷ از سال آینده، مدیریت مصرف سوخت و اختصاص سهمی ‌از سبد محصول بهCBU برای پاسخ به نیاز آن بخش از بازار ایران که خودروسازان داخلی قادر به برآورده کردن آن نیستند، محورهای کاری ما با ایران خودرو را تشکیل می‌دهد. وی همچنین گفته است که تاکنون سه دستگاه پژو ۳۰۸ به ایران خودرو تحویل داده شده تا فرآیند بررسی و تایید آن برای عرضه در بازار ایران آغاز شود.