خبرگزاری مهر- ایجاد خط تولید وانت چینی در ایران خودرو خراسان در حالی با دستور مقامات ارشد وزارت صنایع و معادن منتفی شد که از این نوع خودرو چندین دستگاه به صورت آزمایشی تولید شده بود. براساس توافقات مسوولان ایران خودرو خراسان رضوی و یک شرکت چینی، قرار بر این بود که خط تولید وانت چینی در این استان راه‌اندازی و سپس خودرو تولیدی روانه بازار شود.

این توافقات تا جای پیش رفت که حتی چندین دستگاه وانت چینی در ایران خودرو خراسان تولید شد اما با دستور مقامات ارشد وزارت صنایع و معادن، ایجاد خط تولید وانت چینی در این سایت منتفی شد.

البته مسوولان ایران خودرو خراسان در این باره می‌گویند که موضوع تولید وانت چینی در این سایت تا پایان سال‌جاری تعیین تکلیف می‌شود.

این در حالی است که سیدحسین احمدی، رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی درباره احتمال ایجاد خط تولید وانت چینی در این استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین اطلاعات ما نشان می‌دهد که این موضوع منتفی شده است. این موضوع در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو خراسان در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: به دنبال تحقق اولین شهر صنعتی خودرو در ایران هستیم.

وی گفت: ایران خودرو خراسان بزرگترین پروژه صنعتی اجرا شده در استان است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رسیده و به دنبال تحقق اولین شهر صنعتی خودرو در کشور هستیم. محمد مهدی سیادت درباره ظرفیت تولید این مجتمع اظهار داشت:

این مجتمع با ظرفیت‌ نهایی تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال و فروش تقریبی ۲۲۰۰ میلیارد تومان اقتصاد استان را متحول می‌کند.

وی درباره نحوه عملکرد ایران خودرو عنوان کرد: عملکرد این شرکت در سال ۱۳۸۸ در زمینه تولید به ۱۱۱ هزار و ۵۰۰دستگاه رسید که محصولاتش با مبلغی معادل یک‌هزار و ۳۵ ۵میلیارد تومان به فروش رسیده است؛ در برنامه امسال نیز تولید ۱۳۰ هزار دستگاه و فروش ۱۸۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.