ایسنا- رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از احتمال توقف تولید یکی از وانت‌های داخلی خبر داد. نظام‌الدین برزگری در پاسخ به این سوال که آیا این وانت همان نیسان زامیاد است؟ ضمن تایید آن اظهار کرد: تا اوایل آبان ماه امسال تصمیم‌های مهمی درباره‌ ادامه تولید یا توقف تولید خودروهای تولید داخل گرفته می‌شود که از جمله آن‌ها احتمالا توقف تولید یکی از وانت‌های تولید داخل خواهد بود.

به گفته وی، این وانت اگر نتواند استانداردهای لازم را رعایت کند، قطعا تولید آن متوقف خواهد شد.

وی همچنین از ادامه بررسی وضعیت تطابق خودروهای سواری داخلی با استانداردهای ۵۱ گانه خبر داد و گفت: بررسی وضعیت استاندارد خودروهای سواری داخلی تقریبا تمام شده و نوبت به وانت‌ها رسیده است.

پیشتر سخنگوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز به ایسنا توضیح داده بود که از آنجایی که بیشترین نگرانی‌ها در مورد خودروهای سواری بوده است، رعایت استانداردهای ۵۱ گانه را فقط در خودروهای سواری بررسی و نتیجه را اعلام کرده‌ایم. لذا بنا داریم بررسی استاندارد خودروهای وانت و باربر درون شهری و برون شهری را آغاز کنیم.

اطلاعات رسیده حکایت از آن دارد که به خودروسازان با استناد به مصوبه شورای عالی استاندارد تا ابتدای برنامه پنجم توسعه (پایان امسال) مهلت داده شده که نسبت به تجهیز محصولات خود به استانداردهای ۵۵گانه اقدام کنند.