گروه خودرو- در حالی‌که طی چهار سال گذشته تنها ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است ، با توجه به رای اخیر دفتر تثبیت لوایح مجلس شورای اسلامی و امضای رییس مجلس، فرآیند اسقاط خودرو در کشور به طور کامل متوقف خواهد شد.

آن طور که رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرده، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای، اخذ عوارض از خودروهای پرمصرف و اسقاط یک تا سه خودرو به ازای واردات هر خودروی خارجی و همچنین اسقاط خودرو در ازای تولید خودروهای داخلی را به طور کامل لغو کرده است.

به گفته محمد رویانیان، با توجه به این تصمیم مجلسی‌ها، تمام اعتبار مورد نیاز برای اسقاط خودروها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرسوده از بین رفته و تمامی طرح‌های مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده متوقف شده است.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، با اشاره به روند کند خروج خودروهای فرسوده، تاکید کرده که حال با توجه به این تصمیم مجلسی‌ها، ماشین اسقاط خودروها، کاملا پنچر شد.

رویانیان همچنین هشدار داده که در صورت ادامه روند فعلی، شاهد حضور خودروهای ۵۰ تا ۶۰ ساله در حمل و نقل عمومی و خودروهای قدیمی پر مصرف که دو برابر خودروهای نو مصرف سوخت دارند، خواهیم بود.