گروه خودرو - به گفته مدیرصنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور محوریت فعالیت این ستاد در حال حاضر هدفمندکردن یارانه‌ها است، بر همین اساس ستاد مذکور علاوه بر تدوین آیین‌نامه‌ای جامع برای تولید یا ورود خودروهای کم‌مصرف تغییر در روش اخذ عوارض از خودروهای پرمصرف داخلی را نیز در دستور کار قرار داده است. بر همین اساس آیین‌نامه سال ۸۷ خودروسازان داخلی را تنها ملزم به خروج یک خودرو فرسوده بدون عوارض در قبال تولید خودرو با مصرف بیش از ۱۰ لیتر کرده بود، اما در مورد ورود خودروهای وارداتی شرایط سختگیرانه‌تری پیش‌بینی شده بود. به طوری که آیین‌نامه سال ۸۷، خودروهای وارداتی با مصرف سوخت شش لیتر را ملزم به خروج یک خودرو فرسوده، با مصرف بیش از شش لیتر و کمتر از ۱۰ لیتر دو خودرو فرسوده و با مصرف بیش از ۱۰ لیتر را به خروج سه خودرو فرسوده می‌کرد که به عوارض مذکور ۱۰ درصد عوارض جانبی نیزافزوده می‌شود.

حال ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در پی تغییر روش اخذ عوارض از خودروهای پرمصرف خودروسازان داخلی است تا بلکه آنها به تولید خودروهای کم‌مصرف روی‌آورند.

حسین هاشمی مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن اشاره به مقررات ورود خودروهای وارداتی تصریح کرده که برنامه‌هایی در حال تدوین است که لااقل در کلانشهرها و شهرهای آلوده بتوانیم شماره‌گذاری خودروهای جدید را منوط به اسقاط خودرو توسط خودروسازها کنیم.