ایسنا- تدبیر پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص اجازه تردد به کامیون‌های هووی دارای برچسب معاینه فنی، ضریب مراجعه رانندگان برای تست فنی کامیون‌ها را افزایش داده است. هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو دیزل با بیان مطلب بالا افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان شهریور سه هزار و۵۰۰ دستگاه کامیون باید معاینه فنی را دریافت می‌کردند که به دنبال تدابیر پلیس راهنمایی و رانندگی و استقبال کامیون‌داران، تا روز گذشته برای چهار هزار و۵۰۰ کامیون تاییدیه فنی صادر شده است.

وی با بیان اینکه رانندگان هوو تا پایان آذرماه برای دریافت معاینه فنی زمان دارند، خاطرنشان کرد: ‌برای کاهش ضریب تصادف‌های خودروهای سنگین اقداماتی در دست اجرا است که کاهش تصادف تمام خودروهای تجاری را به دنبال خواهد داشت.

به گفته او در حال حاضر پلیس راهنمایی و رانندگی بحث شماره‌گذاری مجزای کشنده و تریلر را دنبال می‌کند تا بتواند هنگام ارائه شماره به تریلرها، استانداردهای فنی آنها را دقیقا چک کرده و آنها را تحت کنترل قرار دهد.

وی افزود: همچنین طرح تعریف ساعت کار مجاز فعالیت در شبانه‌روز برای رانندگان کامیون‌ها نیز در حال تعریف است تا مانند اتوبوس، برای کامیون‌ها نیز ساعت کار تعریف شده و مانع از فعالیت بیش از حد رانندگان کامیون در شبانه‌روز و در نتیجه افزایش احتمال خطای انسانی و بروز تصادفات شوند.

یکه‌زارع با بیان این‌که یکی از دلایل تصادف‌های اخیر کامیون‌های هوو، فعالیت بیش از حد رانندگان در شبانه روز برای پرداخت اقساط خودرو بوده است، تصریح کرد: بنابراین با تعریف ساعت کار مجاز رانندگان کامیون‌ها، آمار تصادفات و ضریب خطای انسانی نیز کاهش خواهد یافت.

وی درخصوص بحث پرداخت خسارت به رانندگان هوو گفت:‌ پرداخت خسارت مربوط به مباحث کیفی نبوده و ادعای مطرح شده در خصوص گران‌فروشی این خودرو است. با توجه به مستندات موجود، در فروش کامیون‌های هوو گرانفروشی اتفاق نیفتاده، بنابراین از مبادی قانونی به دنبال ثابت کردن این مساله هستیم؛ هرچند که در نهایت تابع حکم قانون هستیم.