خبرگزاری موج- مشکلات موجود در مورد کشنده‌های هوو برای ایران خودرودیزل بحران محسوب نمی‌شود و حل معضل خودروهای هوو نه‌تنها آسیبی به شرکت ایران خودرودیزل نمی‌زند بلکه به رشد این بنگاه اقتصادی کمک می‌کند. افشین روغنی معاون امور اقتصادی وزارت صنایع و معادن، با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت ایران خودرودیزل از رکود سال ۱۳۸۷ خود نجات یافته و هم‌اکنون روند رو به رشدی دارد. روغنی با اشاره به اینکه معتقد نیستم مشکلات فعلی به وجود آمده برای کشنده‌های هوو به بحرانی برای این شرکت تبدیل شده باشد، تصریح کرد: وزارت صنایع به طور مستمر با پلیس برای حل این مشکل هماهنگی و همکاری دارد.

وی اضافه کرد: پلیس باید از تردد کامیون‌های غیراستاندارد در کشور جلوگیری کند و خودروسازها نیز ظرف چند روز آینده باید تمهیدات خود را برای اصلاح خودروهای هوو اعلام و در مورد آن اقدام کنند. معاون امور اقتصادی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه این خودروها از سال‌های ۸۳ و ۸۴ وارد کشور شده است و حدود ۱۶ هزار کشنده هوو در کشور وجود دارد، ابراز داشت: ایران خودرودیزل طی فراخوانی سه هزار خودرو را مورد بازبینی و اصلاحات قرار داده و امیدواریم به زودی سایر مالکان نیز در این فراخوان شرکت کنند.

وی ادامه داد: در ایران پنج بنگاه اقتصادی وجود دارد که تریلرهای استاندارد تولید می‌کنند و طبق آمار، بخش اعظمی از دارندگان کشنده‌های هوو از تریلرهای غیراستاندارد استفاده می‌کنند و بخش اعظم مشکلات و تصادفات این خودرو به دلیل استفاده از این تریلرها است.