گروه خودرو - زمان خداحافظی زانتیا از خط تولید سایپا نزدیک است و همچنان بحث بر سر تعیین جانشین این خودرو ادامه دارد. هرچند شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شرکت سایپا دو خودرو را به عنوان جایگزین زانتیا انتخاب کرده است، اما ظاهرا مسوولان این شرکت در این خصوص هنوز به قطعیت نرسیده‌اند به همین دلیل اولین سری خودروهای جایگزین به صورت CBU وارد بازار خواهند شد و پس از سنجش بازار و در صورت توفیق این خودروها در بازار خطوط تولید راه‌اندازی خواهد شد.

طولانی شدن انتخاب خودرو جایگزین زانتیا در حالی است که پیش از این مسوولان شرکت سایپا، دو خودرو سیتروئن C۴ و کیاسراتو را به عنوان خودرو جایگزین معرفی کرده بودند، اما ظاهرا قیمت بالای C۴ موجب شد تا مسوولان شرکت سایپا سیتروئن C۳ را نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ها مد نظر قرار دهند.

به گفته یک منبع مطلع در شرکت سایپا مذاکرات برای سراتو در مراحل پایانی قرار دارد و احتمالا اوایل سال آینده خطوط تولید این خودرو در سایپا راه‌اندازی خواهد شد. وی در ادامه می‌گوید: در خصوص سیتروئن نیز دو خودرو C۴ و C۳ در ابتدا به طور همزمان به صورت CBU وارد کشور خواهد شد و پس از سنجش بازار از میان خودروهای مذکور خط تولید یک خودرو راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که واردات خودروهای مذکور از چه زمانی آغاز خواهد شد نیز اظهار داشت: ورود سراتو به‌صورت CBU از زمستان سال جاری آغاز خواهد شد و پس از آن واردات سیتروئن C۳ و C۴ به صورت محدود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

زانتیا تولیدی در ایران در سال ۱۹۹۳ میلادی وارد خط تولید شرکت سیتروئن فرانسه شد و پس از آن در سال ۲۰۰۱ میلادی این خودرو به خط تولید شرکت سایپا پیوست، اما توقف تولید این خودرو در شرکت سیتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شود، به طوری که خروج این خودرو در دستور کار شرکت سایپا واقع شد.