خبرگزاری فارس- طرح جامع تست مخازن خودروهای گازسوز تدوین می‌شود. مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت و حمل‌و‌نقل سوخت با بیان این مطلب گفت: مخازن خودروهای گازسوز باید پس از ۵ سال تست شود که طرح جامعی در این زمینه در حال تدوین است و ساز و کارهای اجرایی این کار را نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

سیدحسین هاشمی در ادامه اظهار داشت: مخازن خودروهای گازسوز باید پس از ۵ سال تست شود و اگر خوردگی یا خرابی داشته باشد و امکان استفاده مجدد از آن وجود نداشته باشد، تعویض ‌شوند. وی افزود: در حال تدوین یک طرح جامع هستیم که در آن مباحث مربوط به بازرسی ادواری و امثال آن دقیقا مشخص شده است.

مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت و حمل‌و‌نقل سوخت با بیان اینکه تا پایان سال ۸۷ وزارت نفت مسوول معاینه فنی خودروهای گازسوز بود و از سال ۸۷ به این طرف این مسوولیت بر عهده وزارت کشور گذاشته شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مسوولیت انجام این کار بر عهده وزارت نفت بوده، وزارت نفت باید زیرساخت آن کار را فراهم می‌کرد.

وی گفت: در حال پیگیری هستیم که از پتانسیل‌هایی که در تولید‌کنندگان مخزن CNG و کارگاه‌های تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز وجود دارد برای تست مخازن استفاده کنیم و ساز و کارهای اجرایی این کار را نیز به زودی ابلاغ خواهیم کرد.

هاشمی افزود: وزارت کشور با همکاری تولید‌کنندگان مخزن و حتی خود خودروسازان می‌توانند فرآیند تست مخازن را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه در مورد اتوبوس‌های شرکت واحد نیز مساله مشابهی وجود دارد که ما آنها را با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: البته مساله به آن شدتی که در رسانه‌ها مطرح شد نگران‌کننده نیست اگرچه برای هر خودرویی با توجه به تجهیزاتی که در آن وجود دارد، امکان خطر وجود دارد.

مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت و حمل‌و‌نقل سوخت اضافه کرد: ما پیگیر این مساله هستیم و آیین‌نامه‌های مربوط به آن را تدوین و اجرایی می‌کنیم و قرار است بودجه‌ای از محل منابع وزارت کشور برای این کار اختصاص یابد؛ اگرچه کپسول خودروهای سواری باید با هزینه صاحبان این خودروها تعویض شود.