خبر خودرو - اکثر خودروسازان ژاپنی ماه گذشته توانستند یک رکورد فروش را از خود به جای بگذارند. نیسان که هم‌اکنون شریک رنو فرانسه محسوب می‌شود اعلام کرد: حجم تولید آن با ۹/۱۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۳۳۰ هزار و ۴۰۱ دستگاه رسیده البته رشد این ماه در مقایسه با جهش ۸/۳۸ درصدی ماه ژوئن اندکی کمتر بوده است. فروش این شرکت نیز با ۶/۱۲ درصد رشد در ماه جولای از مرز ۳۵۰ هزار دستگاه گذشت و خودروهای سیدان آلتیما و روگ توانستند فروش بسیار خوبی در آمریکا، چین و دیگر کشورهای آسیایی داشته باشند.

تویوتا‌موتور، بزرگ‌ترین خودروساز جهان نیز رشد ماهانه تولید خود را ۱۰ درصدی اعلام کرد و از رسیدن به حجم تولید به ۶۳۳ هزار دستگاه خبر داد؛ اگرچه این رشد در مقایسه با مقدار ماه ژوئن اندکی کمتر است، ولی همچنان در مجموعه ۱۲ ماه متوالی رشد تولید این شرکت قرار دارد. به علاوه در این مدت صادرات تویوتا نیز ۱۱درصد افزایش یافت.

هونداموتور، دیگر خودروساز بزرگ ژاپن نیز توانست با رشد ۶/۲۱ درصدی تولید خود را به ۴/۳ هزار دستگاه در ماه جولای برساند. این شرکت افزود: تولید هوندا در چین و به طور عمده آسیا به بیشترین مقدار خود در سال‌های اخیر رسیده است. همچنین صادرات این شرکت نیز در این ماه ۳۶ درصد رشد پیدا کرد.

مزدا موتور میزان رشد ماهانه تولید خود را به ۷/۱۲ درصد عنوان کرد و گفت: با افزایش تولید خودروهای مزدا ۳ و مزدا ۲ توانسته حجم فروش را به بیش از ۱۸۸ هزار دستگاه برساند. این در حالی است که به دلیل کاهش تقاضای محصولات این شرکت در اقیانوسیه، صادرات آن ۸/۷ درصد کاهش یافته است. میتسوبیشی‌موتورز نیز اعلام کرد تولید جهانی آن با ۹/۶۱ درصد افزایش به ۱۰۲ هزار دستگاه رسیده و صادرات آن به دو برابر افزایش پیدا کرده است.