ایرنا - سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مسکو به نام ام.ام.ای.اس ۲۰۱۰ روز گذشته با حضور گروه خودروسازی سایپا در مجموعه نمایشگاهی کروکوس اکسپو مسکو گشایش یافت. بر اساس این گزارش، این نمایشگاه در هشت سالن و در محدوده‌ای به مساحت یکصد هزار مترمربع برپا شده و روز نخست آن به بازدید کارشناسان و خبرنگاران اختصاص یافته است.

در این نمایشگاه، بیش از ۸۰ شرکت از ۱۲ کشور جهان از جمله ایران، روسیه، آلمان، ایتالیا، آمریکا، ژاپن و سوئد ۶۰۰ نوع خودرو خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو مسکو را اتحادیه تولیدکنندگان خودرو روسیه و مجموعه نمایشگاهی کروکوس اکسپو مسکو با حمایت کمیته تولیدکنندگان خودرو و انجمن تجارت اروپا در روسیه و وزارتخانه‌های توسعه اقتصادی، حمل‌و‌نقل و صنایع و بازرگانی روسیه برگزار می‌کنند و تا ۱۰ روز آینده دایر خواهد بود.

در چارچوب نمایشگاه بین‌المللی خودرو مسکو، ششمین نمایشگاه اینتراوتو برگزار می‌شود که در آن انواع تجهیزات خودرو در معرض نمایش قرار گرفته است.

پیش‌بینی شده است که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از نمایشگاه خودرو امسال مسکو بازدید کنند.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو مسکو در شرایطی برگزار می‌شود که بازار خودرو روسیه پس از یک دوره دو ساله رکود بر اثر بحران، به تدریج در حال خروج از این وضعیت است.

بر اساس اطلاعات منتشره، فروش خودرو در روسیه در شش ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشته و در این مدت یک میلیون و ۵۹ هزار دستگاه انواع خودرو در روسیه عرضه شد.