گروه خودرو - طرح کاهش ۴۰ درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف در دست بررسی است. حسین‌هاشمی، مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت و حمل‌و‌نقل سوخت با بیان این مطلب اظهار داشت: در آیین‌نامه تشویق و جریمه تولید خودروهای کم‌مصرف با محوریت تشویق خودروسازان برای تولید این خودروها، طرح کاهش تعرفه برای خودروهای هیبریدی مطرح شد، تا به این طریق برای خودروهای کم‌مصرف که اغلب در رده خودروهای هیبرید قرار دارند، تخفیف‌هایی گمرکی در نظر گرفته شود.

به گفته مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت و حمل‌و‌نقل سوخت، براساس این طرح کاهش ۴۰ درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی با توجه به کاهش مصرف سوخت این خودروها پیش‌بینی شده که طرح مذکور هم‌اکنون در دست بررسی است.

هاشمی در ادامه افزود: در حال حاضر برخی از خودروسازان داخلی، جهت واردات تعدادی از قطعات تا سقف ۶۵ درصد تعرفه پرداخت می‌کنند و از آنجا که سیاست دولت کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی است، لذا یکی از اقداماتی که در قانون پیش‌بینی شده، ارائه یکسری از تخفیفات ترجیحی در بحث تعرفه‌های گمرکی است، به طوری که تاکنون در این خصوص کم‌کاری‌هایی نیز صورت گرفته است.

تدوین آیین‌نامه تشویق تولید خودروهای کم‌مصرف با محوریت تشویق خودروسازان برای تولید این خودروها در شرایطی است که چندی است طرح تولید خودروهای کم‌مصرف در کشور در حال پیگیری است‌، اما تاکنون خودروسازان در‌این خصوص اقدامی ‌صورت نداده‌اند.