پایگاه اطلاع‌رسانی دولت- وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت با لغو ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دیزلی در تهران، با شماره‌گذاری اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های نفت‌سوز یا گازوئیلی موافقت کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی با شماره‌گذاری اتوبوس‌های شهری و مینی‌بوس‌های دیزلی (نفت گاز سوز یا گازوئیلی) برای تردد در کلان‌شهرهای کشور موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه،‌ تصویب نامه‌های مربوط به ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دیزلی در تهران که از سوی هیات وزیران از ابتدای سال ‌١٣٨٧ ممنوع شد، نیز لغو شد.

بر اساس این مصوبه، وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت همچنین با افزایش میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، کمک بلاعوض برای از رده خارج کردن تاکسی‌ها ‌٣٠ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و پایین‌تر ‌١٠ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و بالاتر ‌٢٠ میلیون ریال، مینی‌بوس ‌٣٠ میلیون ریال، اتوبوس برون‌شهری ‌١٠٠ میلیون ریال، کامیونت (‌٥/ ‌٣ تا ‌٦ تن) ‌٣٠ میلیون ریال، کامیون سبک (‌٦ تا ‌١٠ تن) ‌٤٠ میلیون ریال، کامیون متوسط (‌١٠ تا ‌٢٦ تن)‌٥٠ میلیون ریال، کامیون سنگین (‌٢٦ تا ‌٣٢ تن)‌٧٠ میلیون ریال و کامیون کشنده ‌٨٠ میلیون ریال تعیین شده است. بر اساس این مصوبه، تسهیلات بانکی (حداکثر تا ‌٨٠ درصد قیمت خودرو) برای تاکسی‌ها ‌٧٠ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و پایین‌تر ‌٧٠ میلیون ریال، ون و وانت با ظرفیت یک تن و بالاتر ‌٧٠ میلیون ریال، مینی‌بوس ‌٢٠٠ میلیون ریال، اتوبوس برون‌شهری ‌١٢٠ میلیون ریال، کامیونت (‌٥/ ‌٣ تا ‌٦ تن) ‌٢٠٠ میلیون ریال، کامیون سبک (‌٦ تا ‌١٠ تن) ‌٣٠٠ میلیون ریال، کامیون متوسط (‌١٠ تا ‌٢٦ تن)‌٦٠٠ میلیون ریال، کامیون سنگین (‌٢٦ تا ‌٣٢ تن)‌٧٠٠ میلیون ریال و کامیون کشنده ‌٨٠٠ میلیون ریال تعیین شده است. بر اساس این مصوبه، دوره بازپرداخت تسهیلات نیز ‌٦٠ ماهه، ‌٧٢ ماهه و ‌٨٤ ماهه تعیین شده است.

این مصوبه از سوی رییس‌جمهور تایید شده و از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.