ایسنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به خبر توقف ثبت سفارش واردات خودرو عنوان کرد: کمیسیون صنایع برای توضیح علل این قضیه از وزرای اقتصاد، صنایع و بازرگانی جهت شرکت در جلسه این کمیسیون دعوت به عمل آورده است. حمیدرضا فولادگر با بیان این مطلب عنوان کرد: برخی اظهارنظرها حاکی است که بحث تحریم‌ها و آثار آن یکی از دلایل متوقف شدن ثبت این سفارشات است و به دلیل عکس‌العمل به تحریم‌ها این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به درآمد درنظر گرفته شده از محل واردات خودرو به کشور که در بودجه سال ۸۹ پیش‌بینی شده بود، عنوان کرد: البته قانون باید کاملا اجرا شود، اما اگر دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو اقدامی در راستای مقابله با تحریم‌ها باشد، این موضوع منطقی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با خبر خودرو نیز در این خصوص گفت: در پایان آخرین جلسه هیات دولت، این موضوع از وزیر صنایع و معادن پرسیده شد که وزیر صنایع در پاسخ به این سوال، با بیان اینکه ثبت سفارش واردات خودرو متوقف نگردیده است ،علت تاخیر در ثبت سفارش واردات خودرو را ایجاد روال جدید در انجام ثبت سفارش عنوان کرد.

فولادگر در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس صحبت‌های وزیر صنایع در این مدت ثبت سفارش واردات خودرو متوقف نشده، بلکه روال ثبت سفارش تغییر یافته و منتظر تهیه فرم‌های جدیدی در این ارتباط بودند تا ثبت سفارش واردات خودرو براساس فرم‌های جدید انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام وزیر صنایع، قاعدتا باید از این پس ثبت سفارش واردات خودرو انجام شود.