گروه خودرو - وزارت صنایع و معادن به منظور حمایت از تولیدکننده داخلی از ورود خودروهای تجاری و سنگین به صورت CBU جلوگیری می‌کند. هاشمی، رییس هیات‌مدیره شرکت خودروسازی اسنا با بیان این خبر اظهار داشت: وزارت صنایع و معادن از این پس مجوز ورود خودروهای تجاری، سنگین، اتوبوس و مینی‌بوس بصورت کامل(CBU) را صادر نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: این وزارتخانه در اقدامی مناسب و به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی فعال در عرصه خودروهای سنگین و تجاری، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

به گفته‌هاشمی، بر اساس تصمیم اخذ شده از سوی وزارت صنایع و معادن تنها شرکت‌هایی که دارای ساخت داخلی در زمینه تولید و عرضه محصولات تجاری و سنگین هستند اجازه واردات این محصولات به صورت SKD و CKD را خواهند داشت.

هرچند اقدام صورت گرفته از سوی وزارت صنایع و معادن به منظور حمایت از خودروسازان داخلی صورت گرفته، اما آمار تولید تجاری سازان داخلی نشان‌دهنده آن است که تولید داخل توان پاسخگویی به نیاز بازار داخلی را ندارد. مصداق بارز این امر کندی در روند طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است که طی دو سال گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات من‌جمله کمبود خودرو مناسب با کندی اجرا شده است.

رییس هیات‌مدیره شرکت خودروسازی اسنا در این خصوص می گوید: هم‌اکنون ایران در زمینه تولید محصولات سنگین و تجاری دارای پتانسیل بالقوه است و با تدوین یک استراتژی هدفمند می‌تواند بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار محصولات تولیدی خود قرار دهد.