ایسنا- تولید انواع خودروهای سواری دوگانه‌سوز در ایران در چهار ماهه امسال با افزایش ۷/۱۱۶ درصدی به ۱۱۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید. در چهار ماهه امسال شرکت ایران‌خودرو با رشد ۱۷۵ درصدی ۶۹ هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز تولید کرد.

سایپا نیز با رشد ۷/۴۶ درصدی معادل ۳۴ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز تولید کرده و تولید این نوع خودروها در شرکت پارس‌خودرو نیز طی چهار ماهه امسال با افزایش ۳/۱۴۰ درصدی بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۰۸ دستگاه بوده اما در تیر ماه امسال مجموع تولید انواع خودروهای سواری دوگانه‌سوز با افزایش ۷/۶۶ درصدی به ۳۴ هزار و ۷۶۰ دستگاه رسید. به صورت تفکیک شده در تیر ماه امسال، ایران‌خودرو با افزایش ۸۴ درصدی، ۲۰ هزار و ۳۷ دستگاه سواری دوگانه‌سوز تولید کرد.

سایپا نیز در تیرماه با رشد ۴۲ درصدی بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۲۶ دستگاه سواری دوگانه سوز تولید کرد و تولید این نوع خودروها در شرکت پارس‌خودرو در چهارمین ماه امسال با افزایش ۷/۶۲ درصدی بالغ بر چهار هزار و ۲۹۷ دستگاه شد.

تولیدات سواری دوگانه‌سوز ایران‌خودرو مربوط به مدل‌های پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو پارس، پژو روآ و سمند دوگانه‌سوز است. تولیدات سواری دوگانه‌سوز سایپا و پارس‌خودرو نیز تنها به پراید نسیم و صبا محدود می‌شود.