ایسنا- دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: ما بیش از ۳۰ شرکت خودروساز داخلی داریم که بین آنها رقابت سنگینی برای تصاحب بازار وجود دارد و جلوگیری از واردات خودرو تاثیری بر این بازار رقابتی نخواهد داشت. محمدرضا نجفی‌منش در مورد اثرات جلوگیری از ثبت سفارش واردات خودرو از آغاز امسال، این اقدام را پاسخی به تحریم‌های صورت گرفته دانست و افزود: وقتی کشورهای غربی مواد اولیه و چیزهایی را که کارخانه‌های ما برای تولید به آن نیاز دارند را تحریم می‌کنند، ما هم می‌توانیم این کالاهای غیرضروری را وارد نکنیم تا پاسخ مناسبی به تحریم‌ها داده باشیم.

وی ادامه داد: البته این طور نیست که واردات خودرو متوقف شده باشد، بلکه تنها ثبت سفارش جدید صورت نمی‌گیرد که یک راه برای کنترل میزان ورود کالا به کشور است، چراکه ما واقعا نیازی به واردات خودرو نداریم؛ چون می‌توانیم خودمان خودروهای مناسب تولید کنیم.

او با بیان این که کره با تولید سالانه ۴ تا ۵ میلیون دستگاه خودرو وارداتی بسیار کم تر از کشور ما دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی تولید ما برای امسال در حدود ۵/۱ میلیون دستگاه خودرو است؛ ضمن اینکه خودروهایی بدون استاندارد اصلا اجازه ورود به بازار را ندارند و نیازی به واردات خودرو نیست.

نجفی‌منش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از موتور ملی در فروردین امسال افزود: در این دیدار هم مقام معظم رهبری گفتند که ما چرا باید چیزی را وارد کنیم که در داخل کشور هم تولید می‌شود.

این کارشناس خودرو تاکید کرد: عدم ثبت سفارش برای واردات خودرو به سود کشور است و سیستم‌های داخلی هم باید با گشایش بیشتر به تولیدکنندگان نگاه کنند تا تولید داخل افزایش پیدا کند و بتوانیم علاوه بر برطرف کردن نیاز داخلی قابلیت صادرات خودرو را هم گسترش دهیم.