پردرآمدترین خودروسازان جهان

ایسنا- نشریه فورچون در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی شرکت‌های خودروسازی جهان از لحاظ درآمد پرداخت.

در فهرست ارائه شده از سوی نشریه فورچون شرکت تویوتاموتورز با درآمد ۲۰۴ میلیارد و ۱۰۶ میلیون دلار به عنوان پردرآمدترین شرکت خودروسازی جهان معرفی شده است.

شرکت آلمانی فولکس‌واگن نیز با درآمد ۱۴۶ میلیارد و ۲۰۵ میلیون دلار رتبه دوم را به خود اختصاص داده و شرکت آمریکایی فوردموتورز نیز توانسته با درآمد ۱۱۸ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار سوم شود. این سه شرکت در رده‌بندی کلی نشریه فورچون در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان به ترتیب رتبه‌های ۵، ۱۶ و ۲۳ را به خود اختصاص داده‌اند.

فورچون همچنین سود خالص این سه شرکت را به ترتیب دو میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار و دو میلیارد و ۷۱۷ میلیون دلار اعلام کرده است.

شرکت‌های دایملر، جنرال‌موتورز، هوندا، نیسان، هیوندا، بی‌ام‌و و فیات نیز به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم پردرآمدترین خودروسازان دنیا قرار گرفته‌اند.همچنین در میان خودروسازان بزرگ جهان فولکس‌واگن با ۳۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر دارای بیشترین تعداد نیروی کار معرفی شده است. تویوتا نیز با ۳۲۰ هزار و ۵۹۰ نفر و دایملر هم با ۲۵۶ هزار و ۴۰۷ نفر در رده‌های دوم و سوم در این زمینه قرار گرفته‌اند. شرکت هندی تاتاموتورز نیز بیستمین خودروساز پردرآمد دنیا است.