گروه خودرو- ظاهرا طرح تمرکز تولید نیز نتوانست گره گشای مشکل تندر- ۹۰ شود؛ چرا که قیمت این خودرو برای اولین بار در سالهای اخیر روز گذشته در بازار آزاد به بالاترین حد خود رسید. به گفته فعالان بازار خودرو کمبود این خودرو در بازار موجب شده تا قیمت تندر- ۹۰ مدل ۲ E به بیش از ۱۶ میلیون تومان برسد به‌طوری که هم‌اکنون تندر مدل ۲ E تولیدی ایران خودرو در بازار آزاد ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و تولیدی پارس خودرو نیز ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

رشد قیمت این خودرو در بازار آزاد در حالی که تندر- ۹۰ پیش از این با نرخ ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از سوی شرکت‌های خودروسازی پیش فروش می‌شد که با توجه به قیمت جدید می‌توان گفت تندر ۹۰ مدل ۲ E طی روزهای گذشته رشد یک میلیونی تومانی را تجربه کرده است.

علاوه بر تندر- ۹۰ مدل ۲ E قیمت مدل E۱ این خودرو نیز نسبت به روزهای گذشته رشد ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ به طوری‌که در حال حاضر هر دستگاه تندر- ۹۰ مدل E۱ مجهز به ترمز ضد قفل ۱۴با قیمت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و نوع بدون ترمز ضد قفل این خودرو با قیمت در حدود ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. رشد قیمت مدل E۱ این خودرو در حالی است که پیش فروش این مدل از تندر -۹۰ نیز با قیمتی در حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسط شرکت‌های خودروساز صورت می‌گرفت.

افزایش بی‌سابقه قیمت این خودرو در حالی است که چندی پیش طرح تمرکز تولید تندر- ۹۰ به منظور برطرف شدن مشکلات این خودرو از سوی سازمان گسترش تصویب شد؛ طرحی که به منظور افزایش تیراژ و در نهایت کاهش قیمت این خودرو مصوب شد؛ اما طرح مذکور نیز نتوانست گره از مشکل این خودرو باز کند.