خبرخودرو - مدیر اجرایی شرکت مهندسی بازرگانی سایپا (ستکو) ضمن معرفی برنامه‌های این شرکت اظهار داشت: طرح جایگزینی خودروهای دست دوم با خودروهای نو از ابتدای هفته گذشته آغاز شده است مجدد در دستور کار ستکو قرار گرفته است.

سیدکاظم اشجاعی با بیان این مطلب افزود: طرح واردات CBU توسط سایپا از سال گذشته آغاز و در این راستا نیز ۵۰۰ دستگاه خودرو C۵ وnew C۵ وارد کشور و به مشتریان تحویل گردیده است. وی با بیان اینکه سهم این شرکت از نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه بوده است، بیان داشت: پیش‌بینی شده طبق ارزیابی صورت گرفته ۳۰۰ دستگاه خودرو سفارشی تا پایان سال در شبکه نمایندگی‌ها توزیع شود.

مدیر اجرایی ستکو گفت: در بحث اجرای جایگزینی خودروهای نو با دست دوم با کارخانه‌های خودروسازی عامل در خصوص تامین به موقع سفارشات با مسائلی مواجه بودیم که امید می‌رود با شروع مجدد طرح و اعطای تسهیلات به خریداران طرح مذکور با موفقیت روبه‌رو شود. شجاعی با اشاره به تحویل ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه خودرو به متقاضیان جایگزینی خودروهای نو با دست دوم تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که باعث شده تاکنون طرح موفق نباشد عدم جلب نظر گروه‌های تامین‌کننده خودرو در این طرح است؛ اما با توجه ویژه‌ای که در دو ماه اخیر به این طرح شده است، امید می‌رود روند رو به رشدی را در اجرای این طرح شاهد باشیم.