ایسنا- بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در خرداد ماه امسال اتوبوس بین‌شهری اسکانیا C۱۲ و کامیون بنز اکسور به عنوان باکیفیت‌ترین خودروهای داخلی در گروه‌های خود شناخته شدند. بر این اساس، در خرداد ماه امسال در گروه مینی‌بوس و اتوبوس، اتوبوس بین‌شهری اسکانیا C۱۲ به عنوان باکیفیت‌ترین محصول داخلی شناخته شد و اتوبوس بین‌شهری ولوو B۹، مینی‌بوس ایویکو A۵۰ و مینی‌بوس هیوندای کروز در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفتند.

در خرداد ماه امسال تنها چهار مدل اتوبوس و مینی‌بوس داخلی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفت.

در این گروه در بخش‌های ترمز و تزیینات داخلی و خارجی، مینی‌بوس ایویکو A۵۰، در بخش‌های موتور و انتقال قدرت، تجهیزات الکتریکی، بدنه و نفوذ آب، مینی‌بوس هیوندای کروز، و در بخش رنگ اتوبوس بین‌شهری ولوو B۹ بالاترین نمره منفی را به دست آوردند.

اما در گروه کامیون و کامیونت در خرداد ماه امسال در مجموع ۱۵ مدل مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این بین کامیون بنز اکسور، کامیون ولوو FM و کامیون ولوو FH رده‌های اول تا سوم را به دست آوردند. در این گروه کامیون سنگین بنز WH نیز قعرنشین شد.

اما در گروه کامیون و کامیونت در بخش‌های موتور و انتقال قدرت، بدنه، نفوذ آب و رنگ، کامیون سنگین بنز WH و در بخش‌های ترمز، تزیینات داخلی و خارجی، کامیون سبک بنز LP، بالاترین نمره منفی را به خود اختصاص دادند.