ایسنا- خودروسازان و شرکت‌های مختلفی را ارزیابی کردیم تا جایگزین مناسبی به جای زانتیا وارد کنیم، اما هنوز در این مورد تصمیم قطعی نگرفته‌ایم.

فرامرز طاهری، مدیر بازاریابی و فروش شرکت سایپا در مورد جایگزین خودرو زانتیا و وضعیت سیتروئن C۵ با بیان مطلب بالا گفت: در مورد سیتروئن C۵ نیز با آنکه تعدادی از آن وارد بازار شده است، اما در نظر داریم تعداد دیگری را نیز وارد کنیم.

او به فروش ویژه سایپا۱۱۱ (مروارید) اشاره کرد و توضیح داد: این فروش به صورت ودیعه یک ساله، طی دو فقره چک با وام دو میلیون تومانی و پیش پرداخت ۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومانی صورت می‌گیرد.

وی تولید پراید ۱۱۱ را حدود ۶ هزار دستگاه عنوان کرد و در مورد میزان برآورد بازار این محصول اظهار کرد: با توجه به این که این خودرو نسبت به سایر خودروها هم قیمت بالاتری دارد و هم امکانات آن شامل ترمز ضدقفل (ABS)، فرمان هیدرولیک و قوای محرکه مناسب بیشتر است، لذا پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط بازار، فروش این محصول خوب باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به جز خودروهای تیبا و پراید ۱۱۱ در سایت کاشان خودروی دیگری هم تولید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تجهیزاتی که در سایت کاشان نصب شده است، می‌توان آن را برای تولید سایر خودروها نیز تغییر داد.

وی در مورد تولید اسپورتیج نیز اذعان کرد: اطلاعات دقیقی در مورد اینکه نتیجه کار به کجا رسیده ندارم، اما برنامه‌ای وجود دارد که کار را به نتیجه برساند.

مدیر بازاریابی و فروش سایپا همچنین در مورد جایگزین پراید و وضعیت تولید پروژه X۱۰۰ توضیح داد: شرکت سایپا برنامه‌ای را تدارک دیده و در حال انجام آن است که در این خودرو تغییراتی اساسی ایجاد شود که به مرور و تا آخر سال تمام خطوط انواع پراید به سمت این پروژه متمایل می‌شود.

طاهری در پاسخ به این سوال که نصب ترمز ضدقفل (ABS) و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) روی خودرو پراید در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: ترمز ABS تا نیمه دوم امسال روی تمام محصولات سایپا نصب می‌شود و کیسه ایمنی نیز جزو مواردی است که با توجه به درخواست مشتری نصب می‌شود؛ ضمن آنکه پراید ۱۱۱ مجهز به سیستم ترمز ABS است و تا سه ماه دیگر کیسه ایمنی هوا نیز روی آن نصب می‌شود.