گروه خودرو- بازار خودرو کشور اگرچه همچنان راکد و خرید و فروش در آن رونقی ندارد، اما نمودار کلی قیمت‌ها نیز افت خاصی را تجربه نکرده و حتی در یکی دو مورد، صعود نرخ خودروها را نیز در پی داشته است. آن طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت عنوان می‌کنند، این هفته تندر-۹۰ و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸، افزایش قیمت را تجربه و گران شدند، این در شرایطی است که اوضاع کلی بازار آرام و نمودار قیمت‌ها نیز از ثباتی نسبی برخوردار است. فعالان بازار منتظر بودند تا با پایان امتحانات و فرا رسیدن تابستان، مشتریان برای خرید خودرو قدم به نمایشگاه‌ها گذاشته و خرید و فروش رونقی بگیرد، اما تا به امروز که بیش از دو هفته از تقویم تابستان ورق خورده، هنوز این انتظار به سر نیامده است.

خیز ۳۰۰ هزار تومانی تندر

نوسان قیمتی تندر-۹۰، پس از مدتی باز هم خود را نشان داد و در شرایطی که به طور کلی، خرید و فروش خودرو رونقی ندارد، این محصول با افزایش قیمت مواجه شد.

در حال حاضر تندر-۹۰ در مدل E۱ با توجه به رشد قیمت ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد و مدل E۲ آن نیز با نرخ ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مدل E۰ نیز که ظاهرا دیگر به تولید نمی رسد، هم اکنون ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

عرضه کم تندر-۹۰ به بازار، دلیل افزایش قیمت این محصول به شمار می‌رود.

۲۰۶ صندوق‌دار هم گران شد

اگرچه توقف تولید پژو ۲۰۶ صندوق دار، از سوی ایران‌خودرویی‌ها تکذیب شد، اما به هر حال کمبود این خودرو در بازار، افزایش قیمت مدل V۸ این محصول را رقم زده است.

V۸ در حال حاضر ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افزایش نرخ ۲۰۰ هزار تومانی این خودرو حکایت می‌کند. هم‌اکنون ۲۰۶ صندوق‌دار V۹ نیز ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و V۲۰ هم با نرخ ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در بین مدل‌های ‌هاچ‌بک پژو ۲۰۶ نیز، تیپ ۲ آن، نرخی برابر با ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد و تیپ ۶ این محصول هم ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

ثبات قیمت پژو ۴۰۵ و سمند

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، پژو ۴۰۵ پرتیراژترین محصول ایران خودرو هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد که این موضوع از ثبات قیمت ۴۰۵ حکایت می‌کند.

سمند نیز که معمولا بازار با ثباتی دارد، هم‌اکنون در مدل LX بنزینی، قیمتی برابر با ۱۵ میلیون تومان دارد و مدل سورن آن نیز با نرخ ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ثبات قیمت سایپایی‌ها

نگاهی نیز به قیمت سایپایی‌ها بیندازیم. محصولات سایپا فعلا روزهای با ثباتی را پشت سر می‌گذارند، به نحوی که هم‌اکنون پراید بنزین‌سوز با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و ریو نیز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد.زانتیا نیز که کم‌کم لحظه خداحافظی‌اش با سایپا نزدیک می‌شود، اگرچه در حال حاضر با قیمت ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما به گفته فعالان بازار، این قیمت دوام چندانی نداشته و چندی دیگر صعود خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو پس از خروج آن از خط تولید سایپا، به مرز ۳۰ میلیون تومان نیز نزدیک شود.