خبرگزاری موج - شرکت ایران‌خودرو دیزل با افزایش برنامه‌های کمی و کیفی تولید خود آمادگی دارد تا در بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده تجاری مشارکت گسترده‌ای داشته باشد. هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل، با بیان این مطلب اظهار داشت: این شرکت با هماهنگی نهادهای مربوطه در سال جاری قصد دارد، ۱۲ هزار دستگاه از ناوگان تجاری در زمینه‌های کامیون و کشنده را بازسازی کند و تمهیدات لازم را در این زمینه فراهم کرده است.

وی افزود: یک سوم این سهمیه برای کشنده و دو سوم برای انواع کامیون سنگین است، در حالی که ظرفیت ایران‌خودرودیزل بیش از این سهمیه است و در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تامین شود، قادر خواهد بود نقش بیشتری در بازسازی ناوگان تجاری کشور ایفا کند.

یکه‌زارع ادامه داد: ظرفیت تولید کامیون در ایران‌خودرودیزل ۳۰ هزار دستگاه در سال است که در حال حاضر فقط از یک سوم ظرفیت خود استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: در زمینه اتوبوس و مینی بوس نیز فعالیت‌هایی از سوی وزارت کشور صورت گرفته و ایران‌خودرودیزل منتظر است تا بر اساس برنامه‌هایی که از سوی این وزارتخانه اعلام می‌شود، به تعهدات خود عمل کند.

مدیرعامل ایران‌خودرودیزل اضافه کرد: ما آماده هستیم در هر سال شش هزار اتوبوس تحویل وزارت کشور دهیم و به همین میزان نیز مینی‌بوس نیز تولید کنیم و امیدوارم هر چه زودتر برنامه‌های مربوطه اعلام شود تا ایران‌خودرودیزل بتواند نقش خود را در این مورد به خوبی ایفا کند.

وی در همین حال تاکید کرد که ایران‌خودرودیزل برنامه مدونی را برای تولید ون در دست دارد و در این مورد با شرکت‌های معتبر خارجی نیز مذاکراتی را صورت داده است.