خبرگزاری موج - با توجه به اینکه بخشی از اموال ایران خودرو متعلق به سهامداران است، تصمیم‌گیری در خصوص تمرکز تولید تندر-۹۰ باید با اطلاع و تصویب مجمع عمومی انجام پذیرد. حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: بحث‌های اخیری که در مورد تمرکز تولید تندر-۹۰ در یک شرکت و خارج کردن ایران خودرو از گردونه تولید این خودرو مطرح شده است، در شرایط کنونی که واگذاری خودروسازان قطعی نشده اصلا مناسب نیست.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت ادامه داد: حتی چنانچه دلایل کارشناسی در این مورد وجود داشته باشد، فعلا زمان مناسبی برای متمرکز کردن تولید تندر در یک شرکت نیست؛ با توجه به اینکه سازمان خصوصی‌سازی هنوز تراز حساب‌های مالی ایران خودرو را مشخص نکرده، چگونه می‌توان در این باره تصمیم‌گیری کرد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن تولید تندر در دو شرکت ایران خودرو و پارس‌خودرو گفت: تولید این خودرو به طور همزمان در هر دو شرکت موجب رقابت و افزایش کیفیت این محصول خواهد شد؛ همچنین در قرارداد اولیه قرار بود که این دو شرکت این خودرو را با هم تولید کنند.

فولادگر تاکید کرد: هنوز در مورد جزئیات تولید تندر در یک شرکت اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما به اعتقاد من در شرایط کنونی چنین بحث‌هایی نباید مطرح شود و باید با در نظر گرفتن تمام ابعاد کار مبادرت به چنین اقدامی شود.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس ادامه داد: حداقل به عنوان مقررات سازمان خصوصی‌سازی با توجه به شرایط فعلی شرکت ایران خودرو این سهام عرضه می‌شود و سهامداری که سهام خریداری می‌کند با وضع موجود فعلی و عملکرد مالی این شرکت تصمیم‌گیری می‌کند.

فولادگر خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی باید به معنای واقعی خصوصی‌سازی شود تا رقابت‌پذیری در چنین صنعتی شکل واقعی به خود بگیرد و همه باید در این مسیر سالم بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کمک کنیم.