خبرگزاری فارس- رییس کارگروه تخصصی خودروی سازمان گسترش با اشاره به تصمیم‌گیری انجام شده برای تمرکز تولید تندر ۹۰ در پارس‌خودرو گفت: در طرح تهیه شده برای اصلاح و بهبود تولید تندر ۹۰، این امکان دیده شده که از ظرفیت‌های موجود دیگر نیز برای تولید این خودرو استفاده شود، ولی مدیریت پروژه با خودروساز منتخب است و او می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

محمدرضا روشنی‌مقدم اظهار داشت: برنامه اعلام شده از سوی دو خودروساز تولید کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ طی سال جاری است.

وی با بیان اینکه هدف از تهیه طرح بهبود تولید تندر ۹۰ کاهش قیمت قطعات و هزینه تمام شده خودرو است، تصریح کرد: در این طرح سعی شده تا در جهت منطقی شدن قیمت‌ها حرکت شود و در همین حال، افزایش تولید تندر را نیز شاهد باشیم.

روشنی‌مقدم ادامه داد: برای تحقق طرح تهیه شده باید از یک دوران گذار عبور کرد تا مشکلات فعلی تولید تندر برطرف و قراردادهای مربوط به تولید این خودرو اصلاح شود.

وی گفت: ممکن است مشکلات تولید تندر در یک دوران گذار بیشتر از قبل باشد که باید در جهت گذر از این دوره تلاش کرد. به گفته وی، دوران گذار، دوران سختی است و ممکن است مشکلات پروژه تندر ۹۰ در این دوره بیشتر از قبل باشد. وی در مورد چگونگی حفظ کیفیت تندر ۹۰ تولید داخل با کمرنگ شدن نقش رنوپارس در این پروژه نیز گفت: مسوولیت نظارت کیفی رنوپارس و کمک‌های فنی این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت و جایگاه این شرکت در زمینه رتبه‌بندی و کیفیت حفظ خواهد شد.

رییس کارگروه خودروی سازمان گسترش با بیان اینکه قطعه‌سازان ایرانی در برنامه افق ۱۴۰۴ در رده قطعه سازان بزرگ جهان قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: با ارتقای کیفیت تولیدات داخل امکان دستیابی به این جایگاه فراهم خواهد شد. وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۵۳ درصد قطعات تندر ۹۰ از طریق تولیدات داخل تامین می‌شود، گفت: بر اساس طرح تهیه شده، این سهم افزایش خواهد یافت.