خبرگزاری فارس - موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور در گزارش سالانه خود خودروهای پانارمای پورشه، آکورای مرسدس بنز و تویوتا لکسوس را به عنوان باکیفیت‌ترین خودروهای جهان معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، خودرو پانارمای پورشه در این فهرست از نظر کیفیت در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن خودروهای آکورا مرسدس بنز و تویوتا لکسوس جای دارند. شرکت فورد برای نخستین بار طی ۲۴ سال گذشته در ردیف ۵ خودروساز با کیفیت جهان قرار گرفته است. در انتهای این فهرست نیز شرکت‌های فولکس واگن میتسوبیشی و لندروور قرار دارند.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰۰ خودرو تولیدی تویوتا طی سال گذشته ۱۶ خودرو دارای عیب و نقص فنی بوده است. این موسسه رتبه تویوتا را از ۶ در سال ۲۰۰۹ به ۲۱ در سال ۲۰۱۰ تنزل داده است. دیوید سارجنت، معاون این موسسه تحقیقاتی تاکید کرد تویوتا سال سختی را پشت سر گذاشته است. شکایت‌های زیادی در خصوص کیفیت نامطلوب خودروهای تویوتا به موسسات تحقیقاتی خودروسازی رسیده است.

جان‌ هانسون، سخنگوی شرکت تویوتا نیز گفت: به‌رغم چالش‌های موجود در زمینه کیفیت، تویوتا قصد دارد با ارتقای سطح کیفیت محصولات خود بار دیگر جایگاه خود را در بازار جهانی خودرو بهبود بخشد.