ایسنا - در اردیبهشت امسال پنج مدل مینی‌بوس و اتوبوس و ۱۳ مدل کامیون و کامیونت داخلی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند. بر این اساس، در گروه مینی‌بوس و اتوبوس، اتوبوس بین شهری اسکانیا C۱۲ توانست عنوان باکیفیت‌ترین محصول داخلی از آن خود کند.

اتوبوس شهری اسکانیا C۹، مینی‌بوس اویکوA۵۰، اتوبوس شهری بنز O۴۵۷ و مینی‌بوس هیوندای کروز نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در این بین، وضعیت اتوبوس شهری بنز O۴۵۷ از نظر نفوذ آب غیر قابل قبول اعلام شد. همچنین مینی‌بوس هیوندای کروز علاوه بر بخش بدنه در بخش رنگ نیز صاحب بیشترین نمره منفی شد. در زمینه تزئینات داخلی و خارجی نیز بدترین وضعیت مربوط به مینی‌بوس ایویکو A۵۰ بود. ضمن اینکه در بخش موتور و انتقال قدرت نیز اتوبوس شهری اسکانیا C۹ بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد. اما در گروه کامیون و کامیونت، کامیون ولوو FH توانست عنوان باکیفیت‌ترین محصول داخلی را در اردیبهشت امسال به‌دست آورد. در این گروه کامیون رنو میدلام و کامیون AT۷۲۰ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در گروه کامیون و کامیونت نیز بیشترین نمره منفی در بخش رنگ مربوط به کامیون البرز در بخش نفوذ آب مربوط به کامیون سنگین بنز WH و در بخش بدنه مربوط به کامیون آذرسان بود.

در این گروه هیچ محصولی در بخش صداهای غیرعادی نمره منفی نگرفت؛ اما در بخش تزئینات داخلی و خارجی بیشترین نمره منفی مربوط به خودروی کامیون سنگین بنز WH بود.

در دو بخش تجهیزات الکتریکی و ترمز نیز بیشترین نمره منفی به کامیون آذرسان و کامیون آمیکو M۲۶۳۱ اختصاص یافت.