مونا مشهدی‌رجبی

مسابقات جام‌جهانی فرصتی را در اختیار تمامی شرکت‌های خودروسازی قرار داده است تا محصولاتشان را به دنیا معرفی کنند. در این بین، شرکت خودروسازی هیوندایی‌موتورز کره‌جنوبی که اسپانسر بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۰ نیز هست، بیشتر از شرکت‌های دیگر برای بهره‌گیری از این فرصت تلاش می‌کند.

طرح‌هایی که این خودروساز برای روزهای پیش رو ارائه داده، می‌تواند توجه شمار زیادی از طرفداران خودرو و هواداران بازی‌های جام‌جهانی را به خود جلب کند.

هیوندایی که یکی از شش اسپانسر بزرگ و رسمی مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی است، اعلام کرد به مناسبت برگزاری این بازی‌ها در قاره آفریقا، یک میلیون توپ فوتبال را میان کودکان فقیر این قاره توزیع می‌کند.

این توپ‌ها از طریق سازمان‌های جهانی از قبیل سازمان ملل متحد و تحت نام افرادی که تولیدات هیوندایی را از شبکه فروش جهانی این شرکت و در طول بازی‌های جام‌جهانی خریده‌اند یا افرادی که برای این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، توزیع خواهد شد.

سخنگوی شرکت هیوندایی در مورد این طرح می‌گوید: ما اسپانسر بازی‌های جام‌جهانی هستیم و انتظار داریم از این اتفاق جهانی سود زیادی بدست آوریم و به همین دلیل بخشی از سود خود را با کودکان فقیر پنجاه کشور آفریقایی تقسیم می‌کنیم و یک میلیون توپ فوتبال را به کودکان این کشورها اختصاص می‌دهیم.

از دیگر برنامه‌های هیوندایی در جریان بازی‌های جام‌جهانی، معرفی خودروهای تازه خود در خیابان‌ها است. این شرکت در نظر دارد چهار سری خودرو با طرح‌هایی از مسابقات جام‌جهانی را در دوازده کشور اروپایی به حرکت درآورد.

این خودروها مسیرهای مختلفی را می‌پیمایند و با تمامی افراد علاقه‌مند به بازی‌های جام‌جهانی ارتباط برقرار می‌کنند.

افرادی که در جریان این سفرهای اروپایی اقدام به خرید این چهار مدل خودرو کنند در یک قرعه‌کشی شرکت و برندگان نیز می‌توانند یک بلیت بازی‌های جام‌جهانی را از آن خود کنند. ده نفر از مجموع افرادی که در طول این بیست روز اقدام به خرید خودروهای معرفی شده توسط هیوندایی می‌کنند خواهند توانست بلیت بازی فینال را از آن خود کنند.

از طرف دیگر شرکت خودروسازی هیوندایی‌موتورز در تمامی دفاتر فروش خود تلویزیون‌های LEDو ۵۰ اینچ به بالا تعبیه کرده است که تمامی مردم می‌توانند از آنها برای دیدن مسابقات استفاده کنند. قرار دادن بازی‌هایی همچون فوتبال‌دستی در این مراکز نیز وسیله دیگری برای کشاندن مردم به مراکز فروش خودروهای هیوندایی است. البته برندگان در بازی‌های فوتبال‌دستی در مراکز فروش

هیوندایی می‌توانند تی‌شرت‌هایی با نماد جام‌جهانی یا توپ‌های کوچکی را هدیه بگیرند.

از طرف دیگر هیوندایی در نظر دارد مسابقات را از طریق مانیتورهای بسیار بزرگ که در پارک طرفداران هیوندایی در آفریقای جنوبی نصب شده، نمایش دهد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی هیوندایی می‌گوید: ما مفتخریم که توانستیم به یکی از اسپانسرهای رسمی مسابقات امسال تبدیل شویم و از این فرصت برای معرفی خود به عنوان یک برند جهانی استفاده می‌کنیم. وی ادامه می‌دهد: جام‌جهانی فرصتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا تولیداتمان را به جهان معرفی کنیم و نقاط قوت خود را به آنها نشان دهیم.

به گفته وی، هیوندایی در نظر دارد از این فرصت به بهترین نحو استفاده کند و انتظار می‌رود تا ده سال آینده، پرفروش‌ترین برند خودرو در دنیا باشد.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم بیشترین شمار افراد در سراسر دنیا مسابقات جام‌جهانی فوتبال را ببینند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.