ایسنا - قطعه‌سازان با خروج رنوپارس از زنجیره تامین قطعات تندر-۹۰ موافق نیستند. محمدرضا نجفی‌منش، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان مطلب بالا افزود: ورود رنو پارس به صنعت خودرو ایران به نوعی موجب اعاده حیثیت از صنعت قطعه‌سازی ایران شد.

وی با بیان اینکه پیش از ورود رنو پارس، هرگونه مشکل کیفی خودروهای داخلی را به قطعه سازان نسبت می‌دادند، خاطرنشان کرد: اما با ورود رنو پارس ثابت شد که قطعه‌سازان ایرانی توانایی تولید خودرو با کیفیت بسیار بالا با استفاده از قطعات ایرانی را دارند؛ اتفاقی که در تولید خودروی ۲۰۶ صندوق‌دار نیز رخ داد.

او خاطرنشان کرد: در صورت خروج رنوپارس از زنجیره تامین قطعات تندر-۹۰، این نگرانی وجود دارد که کیفیت این خودرو کاهش یافته و کاهش کیفیت متوجه قطعه‌سازان شود.

وی با بیان اینکه توصیه ما حفظ قرارداد فعلی و ادامه حضور رنوپارس در زنجیره تامین قطعات برای حفظ کیفیت خودروهای تولیدی است، تصریح کرد: باید فرآیند کار تسهیل شده و با بهبود پرداخت خودروسازان به رنو پارس، فرآیند تامین قطعه و تولید خودروی تندر۹۰ نیز بهبود یابد.

گفتنی است، بر اساس آخرین تصمیم‌های گرفته شده قرار است شرکت رنوپارس از زنجیره تامین قطعات تندر-۹۰ کنار رود و این کار به خودروسازان داخلی واگذار شود.