گروه خودرو- بازار خودرو کشور اگرچه این روزها آرام است و کم مشتری، اما قیمت خودروهای داخلی، همچنان ثابت مانده و تغییری نکرده است. پیش‌بینی می‌شود که این روند تا پایان خرداد ماه و آغاز فصل تابستان ادامه خواهد داشت و نمایشگاهداران را کم‌‌نصیب از فروش خواهد گذاشت.

آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، فرارسیدن فصل امتحانات، بر رکود بازار دامن زده است.

ایران‌خودرویی‌ها، بدون تغییر

اما نگاهی نیز به قیمت خودروها در بازار بیندازیم و از محصولات ایران‌خودرو شروع کنیم.

در حال حاضر پژو ۴۰۵ بنزین‌سوز با قیمت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پژو پارس بنزینی نیز، نرخی برابر با ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارد.

مدل‌های دوگانه‌سوز این دو نیز به ترتیب، ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. همچنین پژو ۲۰۶ نیز که به قرمز ضد قفل (ABS) مجهز است ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

از بین مدل‌های صندوق‌دار ۲۰۶ نیز، V۹ با نرخ ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و V۲۰ نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

در میان خانواده سمند نیز، سورن قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد و سمند LX نیز در مدل بنزینی خود ۱۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

نوع دوگانه‌سوز Lx نیز ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

برای سمند معمولی نیز به دلیل نبود مدل صفر آن در بازار، نمی‌توان قیمتی قطعی اعلام کرد.

سایپایی‌ها مثل ایران‌خودرویی‌ها

محصولات سایپا نیز مانند همتایان ایران‌خودرویی خود، در حال حاضر روزهای یکنواختی را در بازار سپری می‌کنند، به نحوی که پراید، ریو، زانتیا این هفته نیز تغییری در قیمت‌ آنها دیده نشد!

پراید بنزین سوز با قیمت ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و زانتیا نیز با قیمت ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

ریو نیز که چندی پیش بدون مجوز وزارت صنایع، از سوی سایپا گران شده بود به قیمت اصلی خود یعنی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بازگشت.

تندر آرام است

قیمت تندر نیز مانند سایر خودروهای داخلی، تغییر خاصی را در یکی دو هفته گذشته به خود ندید.

این محصول در مدل E۲، قیمتی برابر با ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دارد و مدل E۱ آن نیز با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

تندر E۱ نیز در حال حاضر نرخی برابر با ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.