روابط‌عمومی ایران‌خودرو - نماینده مدیرعامل ایران‌خودرو در اخذ گواهی‌نامه استاندارد‌های خودرو گفت: پژو ۴۰۵ به موتور کم‌مصرف TU۵ مجهز می‌شود. کیوان وزیری با بیان اینکه پژو ۴۰۵ به موتور کم‌مصرف TU۵ تجهیز می‌شود، گفت: ایران‌خودرو در راستای تحقق اهداف ارتقای کیفی محصول و سطح آلایندگی و کاهش مصرف سوخت، پژو ۴۰۵ را با موتور کم‌مصرف TU۵ روانه بازار خواهد کرد.

وی گفت: این اقدام از سال گذشته آغاز و پس از انجام عملیات لازم، مجوز نصب موتور TU۵ روی پژو ۴۰۵ از سوی موسسه استاندارد صادر شده است.

وی افزود: تمام کالیبراسیون و فرآیندهای مهم و اجباری در خصوص نصب موتور TU۵ روی ۴۰۵ با همکاری و نظارت مستقیم پژو انجام و با پشتیبانی فنی و مهندسی تمامی موارد تاییدیه پژو در این خصوص وجود دارد.

وزیری کاهش ۳۰ درصدی در مصرف سوخت ۴۰۵ را از نتایج نصب موتور جدید بر روی این محصول ذکر کرد و گفت: از نیمه دوم سال جاری نصب موتور TU۵ روی ۴۰۵ آغاز می‌شود.

نماینده مدیرعامل در اخذ گواهی‌نامه استانداردهای خودرو از صدور تاییدیه نوع موسسه استاندارد برای پژو ۴۰۵ با این موتور نیز خبر داد و اظهار داشت: هم زمان با برنامه‌ریزی و شروع اقدامات برای نصب موتور جدید بر روی ۴۰۵ و در پی انجام آزمون‌های لازم در مراکز معتبر اروپایی، تاییدیه نوع برای موتور جاری نیز از سوی موسسه استاندارد صادرشده که بر اساس آن این محصول، در حال حاضر نیز استانداردهای ۵۱ گانه را پوشش می‌دهد.

وی برخورداری از فن‌آوری پیشرفته و زمان بر بودن تامین قطعات لازم را عاملی دانست که موجب می‌شود، ایران‌خودرو تجهیز ۴۰۵ به موتور TU۵ را نه به یک باره بلکه در یک برنامه زمان‌بندی و مرحله‌ای انجام دهد.

وزیری موتور TU۵ را مستلزم تامین بنزین با اکتان بالا دانست و گفت: با نصب موتور جدید، پژو ۴۰۵ استاندارد یورو ۳ را تامین خواهد کرد.