ایسنا- ایران‌خودرو در سال جاری ۵۶ هزار دستگاه خودرو سواری به کشورهای مختلف صادر می‌کند. یاسر سیف‌وند، قائم‌مقام معاون صادرات ایران‌خودرو، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: به منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های ایجاد شده در خصوص تولید و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش صادرات، ایران‌خودرو در نظر دارد ضمن حفظ بازارهای بین‌المللی موجود، با برنامه‌ریزی دقیق بازارهای خود را توسعه دهد.

وی افزود: در این راستا ایران‌خودرو هفت درصد از کل تولید امسال را به بیش از ۳۵ کشور صادر می‌کند که تا پایان سال جاری فروش بین‌المللی این شرکت از زمان صدور خودرو از مرز ۲۰۶ هزار دستگاه خواهد گذشت. سیف‌وند گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از نیاز بازارهای صادراتی ایران‌خودرو از طریق پایگاه تولیدی در کشورهای سوریه، بلاروس و سنگال صورت می‌گیرد.

قائم‌مقام صادرات ایران‌خودرو تاکید کرد: توسعه سایت‌هایی مانند سنگال و بلاروس به افزایش توان صادراتی ایران‌خودرو کمک شایانی خواهد کرد و این دو طرح از برنامه‌های راهبردی ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد: از نظر ارزش فروش خودرو در بازارهای صادراتی از طریق نمایندگی‌ها، فروش بین‌المللی شبکه ایران‌خودرو بالغ بر دو میلیارد دلار بوده است.