خبرگزاری فارس- هیات دولت ترخیص خودرو و قطعات توسط ایران خودرو و سایپا را تا سقف هزار میلیارد ریال تا پایان تیر ماه تمدید کرد. بر اساس این گزارش، مصوبه دولت در مورد تمدید شش ماهه زمان ترخیص خودرو و قطعات توسط ایران خودرو و سایپا در تاریخ ۱۱ اردیبهشت امسال ابلاغ شده است.

بر اساس تصمیم‌ نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوبه ۱۰ مرداد ۸۸ برای اجرا از ابتدای بهمن ماه ۸۸ به مدت شش ماه تمدید می‌شود.

شرکت‌های وابسته به شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو با تایید ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت مشمول این تصمیم‌نامه می‌شود.

بر اساس مصوبه وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در روز ۱۰ مرداد ۸۸، گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است به مدت شش ماه از اول مرداد خودروها یا قطعات منفصله خودروهای وارداتی گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو را تا سقف معادل پانصد میلیارد ریال حقوق ورودی برای هر یک (در مجموع هزار میلیارد ریال) ترخیص قطعی کند. گروه‌های یاد شده موظفند در مهلت مقرر با ارائه گواهی‌های اسقاط خودروهای فرسوده، نسبت به تسویه بدهی خود گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

مصوبه مذکور پس از امضا از سوی مراجع ذی‌ربط از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت و دفتر هیات دولت ابلاغ شده است.