خبرگزاری فارس- رییس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تاکنون تعرفه جدید واردات خودرو تعیین نشده، گفت: روش تعیین نرخ تعرفه واردات خودرو در صحن علنی تعیین می‌شود و به احتمال زیاد این کار به عهده کمیسیون ماده یک گذاشته خواهد شد. سیدحسین هاشمی با بیان اینکه کمیسیون مشترک ارتقای کیفیت خودروهای داخلی تصمیمی مبنی بر تعیین تعرفه ۹۰ درصدی واردات خودرو نداشته است، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون بند «د» قانون بودجه سال ۸۹ مبنی بر تعیین تعرفه ۷۰ درصدی واردات خودرو حذف شد، ولی رقم جدیدی برای تعرفه واردات مشخص نشد.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ تعرفه واردات خودرو توسط کمیسیون ماده یک انجام خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعرفه واردات خودرو در سال گذشته ۹۰ درصد بود، ممکن است مجددا همین رقم برای سال جاری نیز مصوب شود، ولی تاکنون تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است. هاشمی ادامه داد: مصوبه مربوط به تعیین تعرفه واردات خودرو روز چهارشنبه هفته جاری یا یک شنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و پس از آن به شورای نگهبان می‌رود تا در صورت تصویب به عنوان یک قانون اجرایی شود.

رییس کل گمرک نیز در این خصوص گفت: تعرفه جدیدی برای واردات خودرو تعیین نشده است. اردشیر محمدی در پاسخ به اینکه با توجه به تصمیم مجلس برای تجدیدنظر در تعرفه ۷۰ درصدی واردات خودرو که در قانون بودجه به تصویب رسید، آیا تعرفه جدیدی به گمرک ابلاغ شده است، گفت: هنوز تعرفه واردات خودرو نهایی نشده و برای تصمیم‌گیری در این خصوص باید لایحه دولت در صحن علنی مجلس تصویب شود. وی افزود: هنوز هیچ ابلاغیه یا خبری در خصوص تصویب تعرفه ۹۰ درصدی خودرو به گمرک اعلام نشده است.