گروه خودرو- خط تولید مینیاتور طی دو تا سه هفته آینده در کاشان افتتاح خواهد شد. سعید فلاحی قائم‌مقام مدیرعامل سایپا با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: هم اکنون فاز بین طراحی و تولید انبوه مینیاتور در حال طی شدن است.

اظهارات قائم مقام شرکت سایپا مبنی بر افتتاح خط تولید مینیاتور طی هفته‌های آینده در حالی است که تحویل این خودرو باید از نیمه دوم سال گذشته به ثبت‌نام‌کنندگان آغاز می‌شد، اما تاخیر در راه‌اندازی خط تولید این خودرو موجب شد تا شرکت سایپا موفق به اجرای تعهدات خود نشود.

از سوی دیگر از زمان رونمایی این خودرو تاکنون وعده‌های مختلفی در خصوص زمان راه اندازی خط تولید این خودرو از سوی مسوولان این شرکت داده شده، اما تاکنون هیچ یک از وعده‌های داده شده محقق نشده است، به طوری‌که چندی پیش وزیر صنایع و معادن نیز در حاشیه جلسه هیات دولت ابتدایی اردیبهشت ماه را زمان افتتاح خط تولید این خودرو اعلام کرده بود، اما وعده داده شده از سوی وی نیز محقق نشد و حال با وعده‌ای دیگر راه‌اندازی خط تولید این خودرو به اواخر اردیبهشت‌ماه موکول شده است و باید دید که آیا وعده جدید محقق خواهد شد؟

علاوه بر مشکلات به وجود آمده در راه‌اندازی خط تولید روزهای گذشته اخبار مختلفی در خصوص بروز مشکل در برخی قطعات این خودرو منتشر شد که فلاحی در واکنش به بحث‌های مطرح شده با رد این مطلب به فارس گفت: بحث‌های مطرح شده کاملا غلط و نادرست است و چنین مشکلی در تولید مینیاتور وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نام جدید خودروی مینیاتور انتخاب شده است یا خیر؟ نیز گفت: هنوز نام جدید این خودرو انتخاب نشده است.

وی تاکید کرد: اسم جدید مینیاتور هنوز قطعی نشده است، در حال حاضر این خودرو با کد S۸۱ یا سایپا ۲۳۱ شناخته شود ولی نام جدید آن پس از جمع‌بندی در مراسم افتتاح سایت کاشان اعلام خواهد شد.