گروه خودرو- هم‌اکنون ثبات در بازار خودرو حاکم است که این امر به معنی رکود در این بازار نیست. محسن صالحی‌نیا، مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و معادن با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: تولید و فروش در صنعت خودروسازی کشور پا به پای هم پیش می‌رود همچنین خودرو کالایی نیست که بتوان تولید کرده و سپس آن‌را انبار کرد.

اظهارات مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و معادن مبنی بر نبود رکود در بازار خودرو در کشور در حالی است که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که از سال گذشته تا کنون رکود در بازار خودرو حاکم است و تنها در مقاطعی کوتاه بازار از رکود خارج شده است.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو طی یکسال گذشته بارها بر این نکته تاکید کرده‌اند که تقاضا برای خرید خودرو وجود ندارد، اظهارات فعالان بازار خودرو در حالی است که مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و معادن در این خصوص نظر دیگری داشته و می‌گوید: باید دید منظور از رکود چیست. خودروسازان کشور در شش ماه دوم سال قبل حدود ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردند که قریب به اتفاق این تولیدات به فروش رفت.

این مقام مسوول در ادامه به ایسنا اظهار داشت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو هر روز در کشور تولید می‌شود و اگر فقط یک هفته این تولیدات به فروش نروند، ممکن نیست بتوان این تعداد خودرو را انبار کرد. صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه اعتقادی به رکود حاکم بر بازار خودرو کشور ندارد، گفت:‌ هم‌اکنون بازار خودرو کشور در ثبات به سر می‌برد که این ثبات به معنای رکود نیست.