ایسنا- آخرین گزارش مربوط به تندر۹۰ تقریبا آماده شده و قرار است طی دو هفته ‌آینده این گزارش در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو بررسی شود. محسن صالحی‌نیا، مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن با بیان این مطلب درباره آخرین وضعیت تولید تندر ۹۰ در دو شرکت ایرانی گفت: اواخر سال گذشته وزیر صنایع و معادن کارگروهی را با مسوولیت رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در شورای سیاست‌گذاری خودرو مسوول پیگیری پروژه ‌تندر ۹۰ کرد و قرار شد، گزارشی درباره آخرین وضعیت تولید این خودرو در کشور تهیه شود.

وی افزود: در این گزارش پارامترهای مختلفی مانند تیراژ و ظرفیت تولید و همچنین موقعیت تامین‌کننده قطعه و خودروساز مورد توجه قرار گرفته و قرار است در دو هفته آینده در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو نتایج این گزارش اعلام شده و درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن همچنین درباره آخرین وضعیت تعیین تعرفه واردات خودرو در مجلس گفت: بعد از ابلاغ قانون بودجه در اولین روزهای کاری مجلس، طرح دو فوریتی برای حذف بند مربوط به کاهش تعرفه واردات خودرو ارائه شد که البته دو فوریت این طرح رای نیاورد و یک فوریت آن رای آورد.

او با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد به زودی بحث تعرفه‌ واردات خودرو در صحن علنی مطرح شده و درباره آن تصمیم‌گیری شود، عنوان کرد: تصور من این است که عزم جدی برای افزایش دوباره واردات خودرو وجود دارد.