گروه خودرو- رعایت استانداردهای روز برای خودروهای داخلی و خارجی، نظارت دستگاه‌های اجرایی بر تولیدات داخل، تعیین تعرفه واردات خودرو، توجه به حقوق مصرف کننده و تولیدکننده خودرو، توجه به شاخص‌های خودرو و رشد خدمات پس از فروش از جمله محورهای اصلی استخراج شده برای رشد کیفی خودروهای داخل است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون مشترک ارتقای کیفیت خودروهای داخلی با اعلام محورهای اصلی در نظر گرفته شده برای رشد کیفیت خودروهای داخلی عنوان کرد: کاهش قیمت تمام شده خودرو، کاهش آلایندگی، پایین آمدن مصرف سوخت خودروهای داخلی و افزایش ایمنی و کیفیت نیز از دیگر محورهایی است که برای رشد کیفی خودروهای داخلی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون مشترک در گفت‌وگو با «فارس» با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد باید از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری کند، افزود: راهنمایی و رانندگی نیز باید از پلاک‌گذاری خودروهای غیراستاندارد جلوگیری کند.

کمیسیون راهکارها و راهبردهای چگونگی ارتقای کیفیت صنعت خودرو، اوایل سال جاری در حالی در مجلس شواری اسلامی تشکیل شد که هدف اصلی از برگزاری این کمیته ارتقای کیفیت خودروهای داخلی به منظور افزایش مجدد تعرفه واردات خودرو در سال جاری بود.

تعیین ۱۰ راهکار برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و چهار راهکار برای بهبود کیفی خدمات پس از فروش را می‌توان از جمله برنامه‌هایی دانست که مسوولان در سال جاری در دستور کار خود قرار دادند تا به این طریق شرایط را برای بازگرداندن تعرفه ۷۰ درصدی به ۹۰ درصد فراهم کنند، اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که محورهایی که برای رشد کیفی خودروهای داخلی در نظر گرفته شده آیا در مدت زمان کوتاه نتیجه بخش خواهد بود که در سال جاری افزایش مجدد تعرفه از سوی نمایندگان مجلس پیش‌بینی شده؟ و آیا بازگرداندن تعرفه پیش از اجرای محورهای مذکور به ضرر مصرف کننده نخواهد بود؟