ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به عدم توجه به مسائل و قوانین زیست محیطی از سوی خودروسازان داخلی گفت: سه میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در پایتخت تردد می‌کند که این تعداد خودرو به اندازه ۴۸ میلیون دستگاه خودرو استاندارد آلودگی تولید می‌کنند. سرهنگ سیدهادی هاشمی افزود: شرکت‌های خودروساز داخلی هنوز نتوانسته‌اند تولیدات خود را به شرایط استاندارد جهانی و روز به لحاظ رعایت مقررات زیست محیطی برسانند.

وی تصریح کرد: امروزه بیش از ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها است، ولی باز هم در کشور توجه چندانی به استانداردها در تولید خودرو و موتورسیکلت نمی‌شود.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه به دفعات برای رفع مشکلات خودروهای تولید داخل و رساندن آنها به شرایط استاندارد روز به خودروسازان مهلت داده شد، اظهار داشت: عدم اجرای تعهدات و یا تاخیر در اجرای آن همیشه دامن مردم را گرفته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ارائه مهلت به دستگاه‌های اجرایی، موجب تاخیر در اجرای برخی قوانین است، افزود: اجرای قوانین در کشور مدرن نیست و علت این امر ناهنجاری در بخش زیست محیطی است.