گروه خودرو- بر اساس طرحی تدوین شده توسط کارگروه بررسی تولید تندر - ۹۰، افزایش نقش طرف ایرانی در پروژه تندر - ۹۰، رشد سهم قطعه سازان ایرانی و کاهش قیمت تمام شده این خودرو پیش‌بینی شده است. مجید هدایت، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: فرانسوی‌ها نسبت به افزایش نقش طرف ایرانی در پروژه تندر - ۹۰ قانع شدند که بر اساس طرح پیشنهادی مقرر گردید تا نقش طرف ایرانی در تامین قطعه پررنگ تر شود.

به گفته هدایت، براساس طرح‌های پیشنهادی خروج رنو از تولید تندر منتفی و در مقابل نقش طرف ایرانی پررنگ‌تر شده که امیدواریم این امر به رشد تولید تندر - ۹۰ منجر شود. وی تصریح کرد: با ارائه سفارش تولید قطعه تندر - ۹۰ به قطعه‌سازان ایرانی، تیراژ تولید این خودرو افزایش خواهد یافت که این امر کاهش قیمت تمام شده تندر را به همراه خواهد داشت.

اظهارات رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص احتمال رشد تولید و در نهایت کاهش قیمت تندر - ۹۰ در حالی است که به گفته خودروسازان عمده مشکل تندر - ۹۰، مدیریتی است که به منظور برطرف کردن این مشکل خودروسازان سال گذشته طرح تجمیع تولید این خودرو را مطرح کردند؛ اما طرح مذکور از سوی وزارت صنایع پذیرفته نشد. پس از رد طرح تجمیع تولید، خودروسازان طرح تعیین مدیر واحد را به وزارت صنایع و معادن ارائه کردند که طرح مذکور نیز هنوز از سوی این وزارت خانه پذیرفته نشده است، در صورت پذیرش طرح مدیریت واحد تندر - ۹۰ در هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو با یک مدیر واحد تولید

خواهد شد و به گفته خودروسازان مشکل تولید این خودرو برطرف خواهد شد.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص مشکلات مدیریتی در تولید تندر - ۹۰ به خبرگزاری فارس اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی انجام شده توسط خودروسازان و سازمان گسترش و با نظارت وزارت صنایع، طرح مربوطه در شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو مطرح خواهد شد.