ایرنا- وزیر صنایع و معادن بر افزایش سطح کیفی خودروهای تولیدی و ارایه خدمات پس از فروش مناسب از سوی تولیدکنندگان داخلی متناسب با استانداردهای جهانی و توانمندی‌های کشور تاکید کرد. علی‌اکبر محرابیان روز گذشته در بازدید سرزده از تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایران خودرو، افزود: مشتریان خودروهای داخلی از نحوه ارایه خدمات پس از فروش نارضایتی دارند زیرا آن طور که انتظار دارند از خدمات پس از فروش مناسب برخوردار نیستند.

وزیر صنایع و معادن یادآور شد: روزانه بین چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می شود لذا ما مکلف هستیم تا آخرین نفر در تحویل خودرو و خدمات پس از فروش رضایت مشتریان را جلب کنیم.

محرابیان با بیان آنکه امروز شاهد تلاش دست‌اندرکاران صنعت خودرو در تمام بخش‌های مختلف هستیم، افزود: اما در ارائه خدمات پس از فروش ضعف‌هایی وجود دارد که ما می خواهیم بدون پرده واقعیت‌ها را به مردم اعلام کنیم زیرا انتقال واقعیت‌ها از طریق رسانه‌های گروهی به مردم، بسیاری از نقاط ضعف و قوت، سیاهی‌ها و سفیدی‌ها را مشخص می کند.

وزیر صنایع و معادن گفت: با بررسی‌های محسوس و نامحسوس انجام شده نارضایتی مردم در بخش ارایه خدمات پس از فروش به نسبت بخش‌های دیگر صنعت خودرو بیشتر است.

محرابیان از تهیه آیین نامه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: خودروسازان داخلی در این آیین نامه مکلف شده‌اند به نسبت افزایش تولید، مراکز تعمیرگاهی و خدمات پس از فروش خود را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: تمام خودروسازان داخلی در اجرای آیین نامه اجبار دارند و موظفند در یک جدول زمانبندی شده نسبت به افزایش مراکز خدمات پس از فروش خود اقدام کنند.

وزیر صنایع و معادن با بیان آنکه در آیین نامه جدید خدمات پس از فروش به کسب رضایتمندی مشتریان توجه خاصی شده است، گفت: طبق این آیین نامه مشتریان نباید به اجبار در صف‌های طولانی مراکز خدمات پس از فروش بمانند زیرا در نظام جدید کسی که خدمات بهتری به مشریان ارایه دهد در بازار رقابتی فعالیت خود را توسعه خواهد داد.

وی از سخت‌گیری شدید در ارایه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: از این پس سخت گیری شدیدی را در بخش خدمات پس از فروش اعمال خواهیم کرد و تمدید مجوز نمایندگی‌های خدمات پس از فروش براساس کسب رضایتمندی مشتریان خواهد بود.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای خود با مردم در تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایران خودرو، تصریح کرد: در خدمات پس از فروش تکلیف داریم و باید با رفع نواقص خودرو مشتریان، رضایت آنها را جلب کنیم.

محرابیان با بیان آنکه این تعمیرگاه روزانه حدود ۳۰۰ خودرو را پذیرش می کند، گفت: برخی از این خودروها نواقصی دارند که باید برطرف شوند و توجیه این نواقص توسط همکاران برای ما قابل قبول نیست.

وزیر صنایع و معادن بر ارایه خدمات مطلوب پس از فروش تاکید کرد و گفت: با این حال خودرو سازان داخلی باید به ارتقای کیفی در خطوط تولید و قطعه سازی توجه کنند و امیدوارم در سال جاری با پیگیری مردم و تلاش مدیران صنعت خودروسازی کشور شاهد ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش مناسبی در کشور باشیم.

یادآور می شود وزیر صنایع ومعادن صبح امروز (دوشنبه) سرزده از تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایران خودرو بازدید و با بسیاری از مراجعه‌کنندگان به این تعمیرگاه به‌صورت مستقیم گفت‌وگو کرد تا از مشکلات و نحوه خدمات پس از فروش خودروهای داخلی مطلع شود.