ایسنا- کارخانه تولید اتوبوس و کامیون با همکاری شرکت خودرو سازان آرتاویل و شرکت خودرو سازی مازمان بلاروس در شهرستان نیر استان اردبیل احداث می‌شود. به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، در جلسه‌ای که به همین مناسبت با حضور استاندار اردبیل، نمایندگان شرکت خودروسازی مازمان بلاروس و مدیرعامل شرکت خودروسازان آرتاویل در استانداری تشکیل یافت، منصورحقیقت پور، استاندار اردبیل در سخنانی با اشاره به روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و بلاروس گفت: ما از این که این کارخانه در استان اردبیل راه اندازی می‌شود خوشحال هستیم و برای به نتیجه رسیدن آن تلاش خواهیم کرد.

استاندار اردبیل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و بلاروس دو کشور مستقل و دارای اهداف مشترک هستند و به این دلیل باید همکاری‌های خود را در عرصه‌های مختلف گسترش دهند. وی گفت: اقدامات لازم برای تامین زیرساخت‌های کارخانه مازمان در شهرستان نیر انجام شده و احداث آن در تفاهم‌نامه اقتصادی مربوط نیز گنجانده شده است که امیدواریم در اسرع وقت احداث و به بهره برداری برسد.

نماینده شرکت خودروسازی مازمان بلاروس نیز در این دیدار از حضور در کشورمان و همکاری با مسوولان استان اردبیل ابراز خو شحالی کرد و گفت: کارخانه مازمان تلاش خواهد کرد طبق تفاهم نامه در اجرای این پروژه صنعتی همکاری مناسب را با مسوولان استان اردبیل و شرکت خودروسازان آرتاویل انجام دهد.

باقرزاده، مدیرعامل شرکت خودروسازان آرتاویل هم دراین نشست گفت: عملیات احداث این کارخانه به زودی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با زیربنای ۱۲۰ هزار متربع در روستای شیران در شهرستان نیر آغاز می‌شود.

وی افزود: ظرفیت اسمی سالانه این کارخانه ۱۵۰۰ دستگاه کامیون سنگین، سه هزار دستگاه کامیون سبک، دو هزار دستگاه اتوبوس شهری و پنج هزار دستگاه مینی بوس است و تلاش می‌کنیم فاز اول آن تا اواخر سال جاری به افتتاح برسد.