فارس- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه صنعت خودرو به دلیل تاثیرگذاری بالا در رشد اقتصادی کشور باید دارای قانونی مجزا باشد، گفت: تعرفه واردات خودرو باید بر اساس یک قانون طی مدت زمانی معین کاهش یابد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار داشت: طرح یک فوریتی ارتقای کیفیت خودروهای داخلی دارای دو قسمت است؛ قسمت اول افزایش کیفیت خودرو که دارای یک ماده و دو تبصره بوده و قسمت دوم مختص تعرفه‌ها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص قوانین واردات خودرو بیان کرد: در قانون بودجه ۸۹ تعرفه کاهش واردات به صورت یک‌ساله بسته شده است و به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری نیاز به برنامه مشخص دارند، لازم است این تعرفه به یک قانون تبدیل شود تا در ۵ تا ۷ سال، نتیجه موردنظر را برآورده کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو به دلیل تاثیرگذاری بالا در رشد اقتصادی کشور باید دارای قانون مجزا باشد.

وی افزود: هزار میلیارد تومان گردش پول سالانه در صنعت خودرو در داخل کشور است که باعث ایجاد یک میلیون شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است.

یوسف نژاد بیان کرد: سال گذشته واردات و صادرات خودرو با هم برابر بوده است، اما با وضعیت اقتصادی موجود در جهان به طور طبیعی انگیزه واردات با کاهش تعرفه افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد:جهت دستیابی به استانداردهای بین‌المللی وظایفی برای موسسه استاندارد معین شده است تا سطح کیفیت‌ها را هر چند که پایین‌تر از استانداردهای جهانی است، اما تلاش خود را برای ارتقای کیفیت انجام دهد.