ایسنا- مذاکرات با مالزی برای همکاری مشترک در خصوص تولید خودرو ادامه دارد. نعمت‌الله پوستین‌دوز، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب بالا افزود: در زمان مدیریت قبلی تفاهم‌نامه‌ای با مالزی امضا شده بود و در حال حاضر نیز مذاکراتی با طرف مالزیایی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال جمع‌بندی مسائل مربوط به این موضوع هستیم؛ ضمن آن‌که همکاری مشترک ما و مالزی می‌تواند ایده تولید خودرو اسلامی را نیز تقویت کرده و سرعت بخشد.

گفتنی است، حدود دو سال پیش در زمان مدیریت بذرپاش در سایپا، این شرکت تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پروتون مالزی برای همکاری دو خودروساز برای تولید خودرو مشترک به امضا رساند.

پوستین‌دوز درباره تولید امسال سایپا نیز گفت: ظرفیت در اختیار ما ۸۵۰ هزار دستگاه است که در تلاش هستیم آن را به ۸۸۸ هزار و ۸۸۸ دستگاه برسانیم.

وی همچنین تاکید کرد: پراید تست کراش (تصادف) را گذرانده و در پروژه ایکس ۱۰۰ پراید نیز این موضوع دیده شده است.

یادآور می‌شود، پروژه ایکس۱۰۰ طرح مشترکی است که روی تمام خودروهای خانواده پراید از جمله GTX و ۱۴۱ و ۱۳۱ و ۱۳۲ اجرا خواهد شد. این پروژه قرار است مزیت‌های جدیدی را با ایجاد تغییر تزئینات و تقویت بدنه این خانواده و با دستیابی به استانداردهای تعریف شده از سوی گروه استاندارد و اداره راهنمایی و رانندگی ایجاد کند.