گروه خودرو- تندر-۹۰، پرحاشیه‌ترین محصول خودروسازی ایران، هنوز هم در شرایط تولید مناسبی قرار ندارد و با وجود گذشت نزدیک به سه سال از میهمانی آن در جاده مخصوص، تیراژ این خودرو به حد قابل قبولی نرسیده است.

به گفته یک منبع آگاه، در حال حاضر مجموع تولید روزانه تندر-۹۰ در دو خودروساز کشور، به ۲۰۰ دستگاه نمی‌رسد، به نحوی که ایران خودرو روزانه تنها ۵۰ دستگاه تندر را به تولید می‌رساند و پارس خودرو نیز آمار تولیدی ۱۰۰ الی ۱۲۰ دستگاهی را در تولید این میهمان فرانسوی دارد.

این تیراژ تولید اندک در شرایطی است که عدم تامین مناسب و به موقع قطعات تندر-۹۰ از سوی رنوپارس (شرکت تامین کننده قطعات تندر) دلیل اصلی آمار ضعیف تولید این خودرو به شمار می‌رود.

البته شرکت رنوپارس نیز بارها عنوان کرده که چون خودروسازان بدهی خود را سر وقت، پرداخت نمی کنند، این شرکت نیز توانایی تامین به موقع و منظم قطعات تندر-۹۰ را ندارد. بدهی خودروسازان به رنوپارس، البته یکسان نیست، به نحوی که ایران خودرو با توجه به محدودیت‌های مالی خود، رقم بیشتری را در این زمینه بدهکار است و پارس خودرو رقمی کمتر. از همین رو است که رنوپارس قطعات بیشتری را در اختیار پارس خودرو قرار می‌دهد و این شرکت نیز معمولا دو برابر ایران خودرو، تندر-۹۰ به تولید می‌رساند.

اوضاع نامناسب تولید تندر-۹۰ در حالی است که این محصول فرانسوی حدود سه سال پیش با شعار «خودرو ارزان قیمت و زیر ۱۰ میلیون تومان» میهمان خودروسازی ایران شد، اما مسائل حاشیه ای، هیچگاه اجازه نداد که تندر به آرامش برسد و در تیراژی مناسب تولید شود.همین موضوع نیز سبب شد نرخ این خودرو در بازار، با هدف قیمتی اولیه آن، فاصله‌ای فاحش بگیرد و تندر -۹۰، عملا به خودرویی گران تبدیل شود. در حال حاضر ساده‌ترین مدل تندر-۹۰، با نرخی برابر با ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. فول‌ترین مدل آن نیز نرخی معادل ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد. از تندر-۹۰، به عنوان محصولی ضررده در خودروسازی ایران یاد می‌شود.