فارس- رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تشریح برنامه‌های سازمان استاندارد در زمینه ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی، از تشکیل ستادی برای بهبود استانداردهای خودرو و افزایش قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری در سال جاری خبر داد. نظام‌الدین برزگری در خصوص برنامه سازمان استاندارد برای افزایش سطح کیفی خودروهای داخلی گفت: ستادی با عضویت دستگاه‌های مربوطه به منظور مدیریت جامع استانداردسازی جهت ارتقای صنعت خودرو تشکیل شد تا به این ترتیب زمینه برای رشد کیفی تولیدات داخل فراهم شود.

برزگری با بیان اینکه اولین جلسه ستاد، این هفته برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در ستاد مذکور دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت صنایع، سازمان گسترش، انجمن خودروسازان و قطعه‌سازان حضور دارند.

وی در مورد برنامه‌های این ستاد نیز گفت: برنامه‌های مختلفی از جمله افزایش استانداردهای ۵۵ گانه خودرو و قطعات، اجرای طرح COP به منظور کنترل و اصلاح فرآیند تولید خودرو و همچنین اصلاح معیار مصرف سوخت خودروهای داخلی در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی گفت: برنامه کلی ارتقای سطح کیفی خودرو و قطعات داخلی با همکاری سازمان استاندارد و کارشناسان مربوطه در حال تدوین است.رییس سازمان استاندارد با بیان اینکه سال ۸۹ سال ارتقای کیفیت خودروهای داخلی است، ادامه داد: مسوولین سایپا تا پایان سال گذشته فرصت داشتند نسبت به افزایش سطح کیفی پراید به عنوان یکی از خودروهای داخلی اقدام کنند که خوشبختانه اصلاحات قابل قبولی در این زمینه صورت گرفته به طوری که وزن پراید ۵۰کیلوگرم افزایش یافت و تست تصادف این خودرو نیز در اسپانیا با موفقیت همراه بوده است.

رییس سازمان استاندارد افزود: ما در تدوین استراتژی صنعت خودرو به عنوان یک سازمان حامی مصرف‌کننده حضور داشتیم و معتقدیم باید جهت افزایش کیفیت خودروهای داخلی، آزمایشگاه‌های لازم در زمینه تست جاده و تست تصادفات در کشور ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای ایجاد این آزمایشگاه‌ها به وسعت ۸۰۰ هکتار در منطقه حسن‌آباد واقع در مسیر

تهران- قم به این امر اختصاص یافته و مطالعات نهایی از نظر تجهیزات آزمایشگاهی نیز صورت گرفته است.